Har försökt flera dagar att uppgradera via uppdateringshanteraren. Men det verkar meningslöst. Nedladdningen bromsar in för vissa filer till strax över 34 kb/s och stannar sedan helt. Det står och väntar i timmar utan att något händer.
Tolkar det som att kapaciteten på servrarna inte räcker till.
Eller kan det vara nåt annat?
Dålig hastighet vid uppgradering
Dålig hastighet vid uppgradering
De dårskaper man ångrar mest i sitt liv är de man begick när man inte hade tillfälle.
SV: Dålig hastighet vid uppgradering
Struntar i uppdateringshanteraren. Det verkar ju inte fungera.
Tar ner en cd istället.
Kuriosa: Den nya disten av Firefox fungerar bättre i Ubuntu än i Windows.
Tar ner en cd istället.
Kuriosa: Den nya disten av Firefox fungerar bättre i Ubuntu än i Windows.
De dårskaper man ångrar mest i sitt liv är de man begick när man inte hade tillfälle.
Jo, visst är det servrarna som inte hänger med. Brukar ta ett tag innan det lugnat ner sig. Dock längre än normalt nu. Men man får väl se det på den ljusa sidan; Ubuntu är populärt. 

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Nu har jag lyckats få ner Gutsy!
Började med att ta ner en skiva, startade uppgraderingen från den och valde alternativet att komplettera med de senaste filerna från Internet. Det rullade på snabbt och bra. Inga begränsningar alls i nedladdningshastighet.
Började med att ta ner en skiva, startade uppgraderingen från den och valde alternativet att komplettera med de senaste filerna från Internet. Det rullade på snabbt och bra. Inga begränsningar alls i nedladdningshastighet.
Re: Dålig hastighet vid uppgradering
forbannade Ubuntu,, Dalig nedladdningshastighet? haha vafan det e ju bara barnanamnet. For mig hade det tagit over 113 timmar med min nedladdningshastighet. 1800 BYTES fran ftp onu bla bla bla och andra ubuntu stallen, Har aven taqgit den mirror som passade mig bast efter testet?
Varfor e det sa,, Pallar inte servern?
Ubuntu ar redan svart och annorlunda an vad man har varit med om i det "i mitt fall" hatade Windows.
dessutom funkar inte spraket lr nat, och att ta hem sprakpacketet, HA! Jag hinner lara mig arabiska och Latinska innan det e hemladdat....
Sa vad ska jag gora?
hmm, mycket ris ang detta.. Ska ge lite ros da med.. Jag gillar redan Ubuntu mer an vad jag gilalr Windows, aven om jag inte kan ett skit, och e helt rookie med ovriga system.
Sa det e ju bra?
Om nagon vanlig sjal hjalper mig nu, sa forklara garna idiotsakert for mig eftersom jag e helt ny.
Tack for allt ni gor, och tack for hjalp i forhand
//valentin
Varfor e det sa,, Pallar inte servern?
Ubuntu ar redan svart och annorlunda an vad man har varit med om i det "i mitt fall" hatade Windows.
dessutom funkar inte spraket lr nat, och att ta hem sprakpacketet, HA! Jag hinner lara mig arabiska och Latinska innan det e hemladdat....
Sa vad ska jag gora?
hmm, mycket ris ang detta.. Ska ge lite ros da med.. Jag gillar redan Ubuntu mer an vad jag gilalr Windows, aven om jag inte kan ett skit, och e helt rookie med ovriga system.
Sa det e ju bra?
Om nagon vanlig sjal hjalper mig nu, sa forklara garna idiotsakert for mig eftersom jag e helt ny.
Tack for allt ni gor, och tack for hjalp i forhand
//valentin