Ubuntuklistermärke

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Kess

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Kess »

I Jonathan Carters bloggPlanet Ubuntu läste jag precis att en tysk sida säljer klistermärken... Som det står »Powered By Ubuntu Linux» på, inklusive logga. Jisses! En sån skulle jag vilja ha på min knätopp (vilket påminner mig att XP-klisterlappen inte är helt bortskrapad än, vilket klister!).

Nu undrar jag lite varför jag skriver det här i Projekt, men jag hade säkert en baktanke med det... Rolig grej, liksom, i alla fall! ^___^
Acer travelmate 2413LCi: Intel Celeron (1,5 GHz, 400 MHz); 40 GB; 256 MB
Toen

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Toen »

Cool logga helt klart. Varför inte bara beställa från den tyska sidan så kanske några på denna sida kan vara med och dela på kostnaden ?
Okänd

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Okänd »

En 5:a styck. Helt ok. Jag är med på att beställa.
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Quartus »

Jag är också på i så fall!
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Toen

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Toen »

+ porto. Jag har mailat och frågat vad 1 ark på 10 märken väger för att se vad portot til sverige blir. Sedan blir det typ 5 spänn styck + porto (5.50).

50 g Europa 2,50 Euro

Hoppas att jag förstått dem rätt bara.

Kanske någon moderator kan göra en poll (efter att jag fått svar) för att se hur många som är intreserade eller vad tycks ?

EDIT: I nuläget ser det ut som att märkena kommer att kosta 15:- st (har inte kollat vad billiga kuvär kostar) men då ligger dom i eran brevlåda.

Skulle vara bra att veta hur stort intresset är för att veta hur många jag skall beställa. Jag kan nog tänka mig att beställa ett par ark men väntar ett tag för att se om några av er hör av sig.
Användarvisningsbild
Retardedpope

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Retardedpope »

Klart intressant, synd bara att man inte har några pengar. :( (om ni nu inte tänker ge bort dem förståss :P)

Vi kanske borde dela ut såna här under ubuntudagen eller klistra på dem på datorer som vi installerat ubuntu på. :)

Hade varit kul med en svensk webshop för ubuntu-prylar. Om det inte finns kanske vi skulle kunna fixa en sådan på ubuntu-se.org :D
Okänd

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Okänd »

[quote="Retardedpope"]Vi kanske borde dela ut såna här under ubuntudagen eller klistra på dem på datorer som vi installerat ubuntu på. :)[/quote]
Dela ut!!? Men har någon råd till det så är det väl bara till att dela ut ;) Klistra på på några datorer kostar ju däremot inte så mycket.

[quote="Retardedpope"]Hade varit kul med en svensk webshop för ubuntu-prylar. Om det inte finns kanske vi skulle kunna fixa en sådan på ubuntu-se.org :D[/quote]
Blir mycket arbete men vill nån hugga tag i det så varför inte. Vad säger de som bestämmer?? ;)
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Ubuntuklistermärke

Inlägg av ozamosi »

Det finns en norska som säljer ubuntu-t-shirts. Nafallo pratade för ett halvår sedan om att hon hade tänkt sätta upp någon slags ubuntu-shop, och gör hon det så borde det inte vara några problem att beställa därifrån - Norge är inte direkt långt bort. Någon borde snacka med henne om vad hon har för planer...
Anders Billander

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Anders Billander »

Ursäkta att jag lägger mig i såhär, men jag är en rätt nyblivien ubuntuanvändare och jag vill också ha klistermäreken. Borde det inte det lättaste vara att helt enkelt låta trycka upp egna, här i sverige. Vi kan ju bara gå ihop eller kolla hur många som vill ha och sedan bara beställa av ett tryckeri, tror inte att det kommer bli så dyrt om vi är ett gäng?
Användarvisningsbild
Anton Fosselius
Kontakt:

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Anton Fosselius »

oxå intresserad!
håller med Pläden. borde bli billigare att ordna egna här ifrån.
Varför inte bara skriva ut med en hyfsat bra laserskrivare och sedan limma på?
du kan ju alltid lakera pappret om du vill få den att glänsa fint :P
Ubuntu Linux
Robotic Fantastic
“Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one.”
Okänd

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Okänd »

Ett vanligt klistermärke blir inte samma sak

Bild
Toen

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Toen »

Jag håller med sebastian.

Dessa märken är i tunn aluminium med färgtryk (jag kommer nog beställa ett ark själv för jag är VÄLDIGT sugen) och det kommer aldrig bli lika snyggt som vanligt klistermärke.

Synd att ingen i sverige har dessa i butik.
Okänd

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Okänd »

Om du beställer Toen så vill jag gärna ha en karta, jag betalar dej i förskott, det är bara att säga till :)
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Broder Tuck »

Morsning Ubuntu-vänner!

Skriv in mig också på klistermärken "Powered by Ubuntu".

Märket här ovan är helt enkelt suveränt. Hur det blir i slutfasen med antal märken etc., får visa sig med tiden. Men fem märken för egen del, det är "taget". Skall bestälningen omfatta fler märken är det nog OK också.

Den som håller i det, kan kanske ange lämpligt konto för överföring av pengarna + porto etc.

Hälsningar till er alla från
Broder Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Toen

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Toen »

Mellan 15 och 20 spänn stycka får man räkna med att det blir i slutändan för märkerna.

Vet inte hur många man kan beställa innan man hanmar i högre viktklasser så man får högre porton.

Gör nog en beställning i helgen om inte fler är SERIÖST intresserade (de kostar MER än 5 kr st) än sebastian och Broder Tuck.

Svejs på er alla

/Toen
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Broder Tuck »

Broder Tuck är fortfarande med.

Go for it.

Hälsningar Br Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Broder Tuck »

Till Dig, Toen.

Min mail fungerar inte. Jag kan bara ta emot, men inte sända. Det Du skriver i Ditt mail är helt OK för min del. Vi kör på det.

Hälsningar Br Tuck ;)
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Ubuntuklistermärke

Inlägg av ozamosi »

Jag köper gärna en karta - seriöst :)
Toen

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Toen »

I sverige så har man porto gränser där man över nästa gräns får betala mer porto. Jag vet inte var gränserna ligger på i tyskland. :(

En karta ligger på 150 - 200 kronor (kart pris + porto till sverige + porto och kuvär från mig till någon här tex) om jag beställer 1 karta. Jag kan

Jag lyssnar igen med dem om vad DERAS portogränser ligger på men FÖRUTSÄTTER att alla som skrivit efter Torsdag 16:23 verkligen vill ha dessa märken i de kvantiter som ni sagt, mao 1 karta (10 märken) ca 150-200 kronor.

/Toen
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"