Hej!
Har en Dell Latitude D610, bärbar dator som jag kör Ubuntu på, men är sedan uppdateringen mycket besviken på hur seg den har blivit. Tidigare version flöt allting bra, men sedan 7.10 hackar det betänkligt både vid maximering/minimering av rutor, samt scrollande på websidor. Detta gör att datorn överlag känns seg istället för rapp och responsiv som den gjorde tidigare när jag körde med Beryl (gick att köra med full effekt utan att systemet slöade ner). Någon som har några tips om hur jag kan göra för att få datorn att bli lika snabb och fin igen??
Har fått upp en ruta om properitära drivrutiner och provat både med och utan dessa utan något större resultat.
Problem med grafik efter uppdatering
SV: Problem med grafik efter uppdatering
Tror för övrigt att det är en inbyggd Intelkrets i grafikkortet...
F
F
Hmm, finns det verkligen ingen som kan tänka sig att hjälpa oss, kan någon kanske försöka gissa på någon lösning? Eller ge alternativ, typ byta drivrutiner... eller är det något som saknas i min beskrivning för att jag ska kunna få hjälp?
- Prometheus
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Det där låter konstigt, har samma maskin och här flyter det på bra. I och för sig har jag extra minne m.m. (1024) i sedan den var ny. den är något seg i uppstarten bara.Jonas skrev: Är ytterligaren som upplever grafiken som "seg", framförallt vid scrollande i firefox. Har en HP nx7010.
/ Mattias från designbilder.se
Efter att jag hade updaterar till 7.10 hade jag samma problem. Hela systemet och grafiken var otroligt segt.
Så de jag helt enkelt gjorde var att ta ner 7.10 brände den till cd och instalerade om allting. Funkkar nu galant utan problem. Verkar som om updateringen inte gick så bra för min del...
Så de jag helt enkelt gjorde var att ta ner 7.10 brände den till cd och instalerade om allting. Funkkar nu galant utan problem. Verkar som om updateringen inte gick så bra för min del...
Jag skulle tro att alla ni som har samma problem har uppdaterat från Fesity till Gutsy. Det är nog någon strul under uppdateringen som gör att vissa program använder extremt mycket CPU-n och då går allt trögt. Jag skrev om det i någon annan tråd, men jag har haft liknande problem. Firefox, Xmms samt vissa andra program använde all CPU efter att jag hade uppdaterat till Gutsy...
Lösningen på era problem är nog det som Mathoglu gjorde. Bränn 7.10 och installera om. Det gjorde jag också. Nu funkar allt som det ska.
Lösningen på era problem är nog det som Mathoglu gjorde. Bränn 7.10 och installera om. Det gjorde jag också. Nu funkar allt som det ska.
sudo apt-get install brain