Studerar just nu till Civilingenjör i Datateknik vid LTU men orkar aldrig plugga (har väl lagt ner 5 timmar den här terminen).
Jobbar dessutom extra som butikssäljare på OnOff och studentinformatör för Tria (tria.se). Utöver detta jobbar jag ideellt med marknadsföring på studentrestaurangen STUK (stuk.nu) och i informationsutskottet på Teknologkåren. Till sist är jag även PR-ansvarig för Jämtlands Nation sedan i vår.
Jag började studera vid LTU på programmet Teknisk Design förra hösten, men efter att ha kämpat mig till 25 poäng (fråga CSN varför!) och lyssnat på äldre studenter hur svåra kurser som skulle komma hoppade jag av då jag insåg att det inte var sådant jag ville göra. Vi läste alltså en variant av Maskinteknik, och har man svårt för fysik 1 längtar man inte till hållfasthetslära eller maskinkomponenter...
Jag bytte därför i höst till Datateknik som frestade med en massa programmering! Nu har jag läst halva terminen och knappt orkat koda någonting. Jag sitter vid det här forumet natt som dag istället för att göra något vettigt med mitt liv

Därför har jag tänkt göra så här:
Efter jul ska jag ta studieuppehåll i ett år och börja jobba ännu mer samt läsa något annat roligare. Funderar på engelska, psykologi/filosofi och databaser. Under sommaren och hösten blir det förmodligen någon kombination av jobba/resa.
Jag har aldrig haft så dålig kontroll över mitt liv. Mitt senaste mål i livet var att läsa till Civilingenjör. Nu är jag här och har helt tappat motivationen, vad gör man då liksom? Jag har alltid beundrat de som stuckit iväg och upplevt världen på egen hand vilket är anledningen till att jag funderar på att göra det samma; det är det närmaste ett mål i livet jag kan komma just nu...
Till saken hör att jag inte har några äldre syskon att bolla med, jag har bra kompisar och relativt användbara relationer med mina föräldrar, men allt ovan har jag kommit fram till själv. Jag skulle behöva en spark i arslet just nu

Förresten, det är rätt skrämmande att kolla på min forumstatistik...