Jag kör med dubbla skärmar och två separata skrivbord. När jag drar igång en film i vanliga filmvisaren så kan jag då dra över fönstret till skärm nummer två vilket är min LCD TV och kika på filmen där. Detta fungerar fint.
Nu är det så att jag spelar mycket x264 kodat material vilket endast fungerar bra för mig i VLC, men när jag gör samma sak med VLC så följer visserligen filmen över till skärm nummer två, men så fort jag ändrar till fullskärm så hamnar filmen på skärm nummer ett trots att fönstret är på skärm nummer två när jag gör det.
Jag har testat flera olika mediaspelare, men endast VLC uppför sig på detta konstiga sätt. Finns det någon här som har en lösning på detta?
Jag har inte hittat någon vettig inställning i VLC för detta på egen hand.
// Bejje
Problem med VLC och dubbla skärmar [LÖST]
Problem med VLC och dubbla skärmar [LÖST]
Senast redigerad av 1 DeepThought, redigerad totalt 24 gånger.
- DeepThought
SV: Problem med VLC och dubbla skärmar
Hejsan Bejje, och välkommen hit!
Jag gissar friskt nu (har inte dubbla skärmar), men testa att starta VLC, gå in i Inställningar -> Inställningar -> Video -> Utmatningsmoduler, se till att Avancerade alternativ är ikryssat. Välj vilken modul du använder (jag minns inte vilken som är standard
) men för XVideo, OpenGL(GLX) och X11 finns sedan ett alternativ som heter "Skärm för helskärmsläge" där det finns ett värde som du kan testa att ändra på.
T.ex. om den står på 1 kan du testa att ändra till 0, och vice versa.
Lycka till!
(P.S. Om du är osäker på vilken skärm som är vilken finns info om detta i nvidia-settings D.S.)
Jag gissar friskt nu (har inte dubbla skärmar), men testa att starta VLC, gå in i Inställningar -> Inställningar -> Video -> Utmatningsmoduler, se till att Avancerade alternativ är ikryssat. Välj vilken modul du använder (jag minns inte vilken som är standard

T.ex. om den står på 1 kan du testa att ändra till 0, och vice versa.
Lycka till!
(P.S. Om du är osäker på vilken skärm som är vilken finns info om detta i nvidia-settings D.S.)
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
SV: Problem med VLC och dubbla skärmar
Toppen!
Tack för hjälpen. Funkade fin fint det där.