Ubuntu - för att vi är olika

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Ubuntu - för att vi är olika

Inlägg av Urban Anjar »

Vi som finns här gör det naturligtvis för att vi gillar Ubuntu. En del av oss använder bara Ubuntu, och det är ju bra och respektabelt på många sätt och vis.

Andra är tvungna att köra annat ibland också. Till exempel pysslar jag rätt mycket med Windows på jobbet (Man ska ju leva på något också). Så ser nog verkligheten ut för många av oss. Det är bara att acceptera. Ju mer Ubuntu sprider sig, desto större chans att försörja sig på bara det, men vi har en bit kvar där.

Andra är nyfikna och testar olika linuxdistar. Det gjorde jag också. Jag har själv kört RedHat, Mandrake (Mandriva heter det väl numera), SuSE, Slackware, Debian och en del annat innan jag hittade Ubuntu och fastnade. Inget säger att man måste köra bara Ubuntu.

Även i många andra avseenden är vi olika. Kolla in under "Debatt" här i forumet, så kan ni hitta folk som tycker väldigt olika om både det ena och det andra, men det gör inte ett skvatt. Ubuntu har vi gemensamt. Det räcker.

Några tycker kanske att det är lite jobbigt med folk som tycker olika och har olika erfarenheter, men jag ser det som en styrka. Både en styrka hos Ubuntu, som lyckas attrahera så olika människor och hos vår rörelse, som därmed får en så stor bredd.

Ordet Ubuntu har ju med medmänsklighet och försoning att göra, att vi är olika är bara bra.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: Ubuntu - för att vi är olika

Inlägg av vulfgar »

Väl talat Urban!  :D Olikheter är kreativa. Att diskutera och umgås med många olika slags människor med skilda erfarenheter och åsikter ökar förståelse och ger nya infallsvinklar. Tolerans och respekt måste vara ledord.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Chippen

SV: Ubuntu - för att vi är olika

Inlägg av Chippen »

Mycket fint, blev lite rörd...

En annan sak som jag faktiskt uppskattar med hela linux konceptet är att man faktiskt är fri att välja den dist man trivs med, i windows så är det windows som gäller, och visst har MS gett ut några olika versioner av vista, men på vilka grunder och hur skiljer sig dessa? (inte en fråga så svara inte på det)...

I grund och botten så är det som gör mig glad att man har ett val och att man vaknar upp på morgonen och tänker, jag tänker köra ubuntu idag med, för det trivs jag med, vi får se vad som händer imorgon...

Så för att precisera mig så handlar det hela om frihet... Och visst är det ett ord som amerikanerna besudlat, men det är ändå ganska vacket om man ser bortom det...Frihet.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"