Ingen mus eller t-bord
Ingen mus eller t-bord
Jag har ett usb - blåtand logitec tangentbord och dito mus. När jag bootar på installations cdn så fungerar inget av dom. Har provat att "reconecta" grejerna. men inget händer. Går det att få detta att fungera eller måste jag fixa ett sladd tangentbord/mus?
SV: Ingen mus eller t-bord
Sitter med exact samma problem! Så mycket har jag fattat att du kan rycka ut o sätta in blåtandsmodulen och sedan sätta i den igen, då fattar datorn att du har en dongle där!
Detta måste du göra varje gång du startar datorn. Det finns säkert någon config fil man kan ställa in så det funkar från uppstart men har inte orkat luska i det än.
Helt värdo!!!
/Tony
Detta måste du göra varje gång du startar datorn. Det finns säkert någon config fil man kan ställa in så det funkar från uppstart men har inte orkat luska i det än.
Helt värdo!!!
/Tony
Clas_M skrev: Jag har ett usb - blåtand logitec tangentbord och dito mus. När jag bootar på installations cdn så fungerar inget av dom. Har provat att "reconecta" grejerna. men inget händer. Går det att få detta att fungera eller måste jag fixa ett sladd tangentbord/mus?
SV: Ingen mus eller t-bord
Det stämmer, att dra ur och stoppa i blåtands dongeln gör att det kommer igång så jag kan logga in. Jag avinstallerade bluez-utils för att få det att fungera. Har ändå inga blåtands prylar förutom t-bord och mus.