För 15 000 dollar hackade han piratsajten Torrentspys e-postkonton på uppdrag av Hollywoodlobbyn, som därmed kunde stämma webbplatsens upphovsman. Nu träder Robert Anderson fram i en intervju med tidningen Wired.
http://www.idg.se/2.1085/1.126989
"Jag var MPAA-hackaren"
"Jag var MPAA-hackaren"
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
SV: "Jag var MPAA-hackaren"
$15000 är väl inget, jag skulle ha begärt minst över one million dollar!
Hmm bara jag som tycker det är skumt att killen går ut med sitt riktiga namn ?
Dom flesta hackare vill ju bli kända efter sina alias
Dom flesta hackare vill ju bli kända efter sina alias
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
corporate sell out!
jag kommer att tänka på ett Goethe-citat ( eller möjligtvis Schiller..?)
"Fienden älskar förräderiet men föraktar förrädaren"
just my fem öre
jag kommer att tänka på ett Goethe-citat ( eller möjligtvis Schiller..?)
"Fienden älskar förräderiet men föraktar förrädaren"
just my fem öre
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
"Mr. Anderson... you disappoint me."
"It seems that you've been living two lives. One life, you're mr. Robert Anderson, program writer for a respectable software company. You have a social security number, pay your taxes, and you... help your landlady carry out her garbage. The other life is lived in computers, where you go by the hacker alias "MPAA-man" and are guilty of virtually every computer crime we have a law for. One of these lives has a future, and one of them does not. "
"It seems that you've been living two lives. One life, you're mr. Robert Anderson, program writer for a respectable software company. You have a social security number, pay your taxes, and you... help your landlady carry out her garbage. The other life is lived in computers, where you go by the hacker alias "MPAA-man" and are guilty of virtually every computer crime we have a law for. One of these lives has a future, and one of them does not. "
-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
LMFAO! Eller som GG skulle föredra GBAM!inAbsurdum skrev: "Mr. Anderson... you disappoint me."

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!