Compiz fungerar, men ack så segt!

pawwen

Compiz fungerar, men ack så segt!

Inlägg av pawwen »

Hej!

Första posten på detta forum blir till att be om hjälp. Har gått bet på Compiz-fusion installationen.

Installerade Ubuntu 7.10 och allting fungerar klockrent, drivrutiner (Nvidia 6150) laddades hem och installerades tillsamamns med Compiz. Häftigt! Det bara fungerar... i cirka 30minuter. Sedan börjar det gå tuuungt för datorn att rita upp skrivbordet. Sidor uppdaterades inte, blev tvungen att minimera-maximera fönstret för att kunna se de förändringar som skett på skärmen. Allt fungerar dock som det ska, cube, vågiga fönster osv. osv. Men det är så segt.

Det första jag måste göra efter att ha startat upp datorn är att gå i i GLdesktop och inaktivera GL... Testade att avinstallera allt som heter compiz och startade om gnome. Då fungerade inga fönster alls. Gick inte att minimera, växla fönster osv. Installerade på nytt med samma problem...

Kan någon hjälpa mig? Har en flickvän som blir gaaaalen på "detta jäkla skitlinux som du installerat"  ;)

//Pawwen
Användarvisningsbild
Jiraiya

SV: Compiz fungerar, men ack så segt!

Inlägg av Jiraiya »

jag har samma problem, så jag har tills vidare stängt av skrivborsdseffekter och då funkar allt bra.. Utom skrivbordseffekterna då.
pawwen

Inlägg av pawwen »

Det mest irriterande är att varje gång jag startat om datorn så är skrivbordseffekterna aktiverade igen!  :-\
lolboll

Inlägg av lolboll »

det kan du nog ändra i sesssioner under  System>Inställningar>Sessioner

Ta bort något som ser ut som "compiz --replace" eller dyl... tror jag :P
Weasa

Inlägg av Weasa »

funkar skit bra för mig inge segt alls
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"