Allt försvann :( (Xubuntu)

Användarvisningsbild
Petri

Inlägg av Petri »

petri0
Nu har jag avinstallerat allt som har med ubuntu att göra. Men jag vill ju egentligen egentligen ha ubuntu också...

om jag gör som i länken du visade fast purge istället för remove. Och sen installera ubuntu-desktop. Skulle det fungera? så för jag börja om igen från början med Ubuntu. (har otroligt svårt att bestämma mig för vilken jag gillar bäst KDE eller GNOME :P)
People willing to sacrifice freedom for temporary security will loose both and deserve neither.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Varför inte installera en Ubuntu bredvid (egn part.) med egen kärna och eventuellt med samma /home? Då måste du dock ha en annan användare om du delar /home.

På detta vis har du en egen kärna för båda ifall något katastrofalt skulle hända som xorg-updateringen nån tid bakåt. Efter den fadäsen har jag minst en installation som jag bara uppdaterar när det känns säkert.

Borde räcka med 10-15GB om du väljer att inte dela /home.

Den ryska traktorn var trådstartarens dator, jag tog för givet att det var du som hade startat detta och missade namnet.

Givetvis kan du ju installera Gnome i samma kärna men använd aptitude istället för apt-get som det står på sajten.
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet - inaktuell"