Webbläsaren Epiphany

Här kan du dela med dig av dina bästa tips och knep.
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Kess

Webbläsaren Epiphany

Inlägg av Kess »

Efter att språkinmatningsverktyget Scim fått Firefox att vägra starta tänkte jag passa på att lära mig använda Epiphany. Tänkt och gjort. Det här är mina spontana reaktioner och försök till lösningar av problemen...

Iakttagelser
1. Bokmärkena lagras på ett spännande sätt, tog några minuter att komma underfund med det, men nu älskar jag det. Kategorisering är ordet!

2. Tabbarna har alltid samma bredd och jag saknar en generell stängknapp längst ut till höger som stänger aktuell tabb, som i Firefox.

3. Backsteg (†sudda†-tangenten) fungerar inte att gå bakåt i historiken med, Jag behöver ett tangentbordskommando som kan användas med en hand allena...

4. Kakhanteringen verkar begränsad. Jag vill, som i Firefox, själv få avgöra hur jag vill hantera varje ny kaka. Det verkar inte gå här.

5. Urk! Jag vill inte få upp säkerhetsvarningar varje gång jag läser ett brev i en e-postlista på webben (väven).

Ageranden
1. Hurra! Det är bara att använda på, även om jag till stor del gått ifrån bokmärken.

2. Inget, Känner någon till en lösning?

3. Hittade alldeles nyss information om att tangentbordskommandon kan ändras, enkelt. Gå till listmenyn i aktuellt program och markera (utan att aktivera) den eftertraktade listposten, tryck det kommando som önskas. Wow! så enkelt. Tyvärr insåg jag nu när jag började skriva detta inlägg att att ha backsteg som kortkommando gör att det körs varje gång jag försöker sudda i textfält... Men, men. Det löste jag med att använda kontroll plus backsteg (ctrl-bkstg).

4. Har inte lyckats fixa detta helt och hållet som jag vill, Får leka lite med about:config tror jag. Någon som har en lösning direkt på handen?

5. Löste genom att sätta värdet på nyckeln security.warn_viewing_mixed i about:config till falsk. Vet inte om detta är smart dock.

Kommentarer välkomna!
Acer travelmate 2413LCi: Intel Celeron (1,5 GHz, 400 MHz); 40 GB; 256 MB
battra

Webbläsaren Epiphany

Inlägg av battra »

Ang. fråga 2:
C-w stänger flik i både FF och Epiphany.
Skriv svar

Återgå till "Guider"