Min grafikdrivare hittas inte efter uppgradering (geforce 6200) [LÖST]

Sualo
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Min grafikdrivare hittas inte efter uppgradering (geforce 6200) [LÖST]

Inlägg av Sualo »

Hallå!
Uppgraderade 7.04 till 7.10 igår. tyvärr får jag inte grafiken till att fungera längre. När jag startar upp hamnar jag i low-graphics mode (bulletproofx funkar!) har försökt att installera grafikdrivaren både från restricted managern envy och manuellt efter ngn guide jag använde till 6.10 fast med den senaste grafikdrivaren (kanske ngt har ändrats sedan dess) och även med envy men där där får jag ett felmeddelande (behövs kanske en ny version till 7.10?) Men det funkar inte startar upp med vesa drivaren varenda gång. Har även ställt in grafikkortet i den nya grafiska inställningshanteraren för skärm och grafikkort.
Kanske skall berätta att jag har ett nvidia geforce 6200 tc.
Jag har fått slut på ideer på hur jag skall lösa det här... (busch vad forumet är segt idag många inloggade?)
Hoppas ngn vänlig själ har ett tips på hur jag skall lösa detta. vill helst inte behöva installera om Ubuntu...
MVH Jonas
Senast redigerad av 1 vulfgar, redigerad totalt 20 gånger.
thpe4

SV: Min grafikdrivare hittas inte efter uppgradering (geforce 6200)

Inlägg av thpe4 »

Tjena!

Jag har också ett Geforce 6200 och det fungerar utan problem. Dock installerade jag 7.10 på nytt istället för att uppgradera. Har du testat om det fungerar att starta upp med live-skivan?
Sualo
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Sualo »

Tack för tipset men jag löste problemet!!
Jag avinstallerade allt med nvidia och avinstallerade envy. Hämtade hem den senaste verisonen av envy och den lyckades installera grafikdrivaren åt mig!! så nu är ästan allt frid och fröjd. Lite märkligt att restricted driver managern inte lyckades installera drivisarna. Nu skall jag bara få inställningshanteraren för compiz att fungera den la också av efter installationen. mend et hör ju inte hemma i den här tråden.

Så nu undrar jag bara hur jag skall få en sådan där snygg grön bock framför tråden där det står grön är det mod.. som fxar det??

MVH
Jonas
thpe4

Inlägg av thpe4 »

Skönt att det löste sig.
För mig fungerade restricted driver managern att installera drivrutinerna... men datorer är ingen exakt vetenskap. :)

Har tyvärr inte koll på hur du får den där gröna bocken,

/Tompa
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

thpe4 skrev: Skönt att det löste sig.
För mig fungerade restricted driver managern att installera drivrutinerna... men datorer är ingen exakt vetenskap. :)

Har tyvärr inte koll på hur du får den där gröna bocken,

/Tompa
Hos mej funkade också restricted drivern och jag har också geforce 6200.

Jag markerar tråden som löst nu. Du kan fixa det själv genom att redigera första inlägget i tråden och välja en meddelandeikon som heter löst. Om du vill kan du också anmäla något av inläggen i tråden till moderator och i anmälan be att tråden ska markeras som löst.  :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"