Gutsy stänger av strömmen

chochodrillo

Gutsy stänger av strömmen

Inlägg av chochodrillo »

Jag kan inte boota upp gutsy normalt. Strömmen slås av på datorn under bootningen utan något felmeddelande. Kan starta gutsy genom säker start men efter några minuter klipps strömmen även då. Live CDn fungerade utan problem. Har tidigare haft feisty och det fungerade prima bortsett från wlanet. Jag är ny på linux och behöver utförlig hjälp.
Tack på förhand, Kalle.

HP zd8224ea-laptop
intel pentium 4 3.00 gHz
Ati mobility radeon X600
ulltieri

SV: Gutsy stänger av strömmen

Inlägg av ulltieri »

Har samma problem med min HP zd8180ea med samma grafikkort och processor....
Palle65
Kontakt:

Inlägg av Palle65 »

Samma problem med min HP zd8000. Jag installerade på batteridrift vilket gick bra. Sedan logga jag in medrecovery mode och skrev exit, kom tillbaka till inloggningen och sedan var allt som vanligt... tror jag.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Tråkigt att höra :-[

Om ni har nyinstallerat från skiva antar jag att ni kollat skivan innan installation?
I vissa fall blir det problem om man bränner med för hög hastighet... annars får ni gärna rapportera buggen.
Weasa

Inlägg av Weasa »

ja hadde inga problem med min hp pavilion dv9000 iofs så körde jag en nätverksinstallation

amd64
1gb ram
512 MB grafikkort GeForce NviDia Go 7600
Laptop
Palle65
Kontakt:

Inlägg av Palle65 »

Jag körde först en nätverksinstalation och den kraschade, sedan försökte jag med skivan (fyra (4) olika) utan att få det att fungera. Vi är nog rätt många som sitter med HP-dator med ATI-kort osv... Hoppas att det snart kommer en lösning annars får jag nog ta bort Ubuntu från datorn, känns inte helt säkert. Installerar då 7.04 som jag inte hade några som helst problem med.
paranoid

Inlägg av paranoid »

Jag har också en HP zd8180ea med ATI X600 256Mb och har precis samma problem med Gutsy. Efter någon minut (i bästa fall) stängs strömmen helt av... otroligt irriterande!  >:(

7.04 fungerade klockrent. Är det någon som har hittat någon slags lösning på dom här problemen?
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"