vet inte om denna post platsar här men då jag är väldigt ny med ubuntu så gör jag den här iaf.
sitter på xp som första dator som delar internet till andra via en switch.
men surfdatorn(ubuntu burken) fungerar lite krassligt vissa gånger fungerar det itne att surfa på vanliga sidor som aftonbladet/sweclockers etc och man lär vänta tills det kommer sidan kan inte hittas och klickar man på försök iogen ja då ploppar den upp som den ska och fungerar ett tag sen blir de samma tvärnit igen.
Någon som vet nånting om detta då det fungerar felfritt på xp burken. och ser inge fel på switchen då den är splitt ny också, har inte möjlighet att ha en tredje dator för stunden att testa om det är switchen's fel eller ej.
Instabilt internet
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
SV: Instabilt internet
Detta problem kommer upp lite då och då här på forumet och jag har även själv haft det problemet. Det har helt enkelt fixat sig själv för mig men det är ju värre när det inte gör...
Det jag tror mest på är taskiga drivrutiner till nätverkskortet. Vad är det för kort? Annrs skulle det kunna handla om DNS servrarna. Att din ISP inte är så värst Linux kompitabel. Då detta är udda så kan det faktiskt vara så. Vilken operatör har du? Skriv upp det IP och DNS server som du blir tilldelad i XP och gemför med det som du får i Ubuntu.
Det jag tror mest på är taskiga drivrutiner till nätverkskortet. Vad är det för kort? Annrs skulle det kunna handla om DNS servrarna. Att din ISP inte är så värst Linux kompitabel. Då detta är udda så kan det faktiskt vara så. Vilken operatör har du? Skriv upp det IP och DNS server som du blir tilldelad i XP och gemför med det som du får i Ubuntu.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev