sudo apt-get install blablabla :haha jag kunde....
man ska aldrig underskatta glädjen av att inte använda X alls.BoyMike skrev: Man ska aldrig underskatta glädjen av att installera prylar med terminalen!![]()
Ja du, Emil..l33t-killarna kallade fordom såna som oss för WIMP:s ( Windows, Icons, Menus, Pointer-users) men jag har respekt för tjusningen med terminal och CLIEmil.s skrev:man ska aldrig underskatta glädjen av att inte använda X alls.BoyMike skrev: Man ska aldrig underskatta glädjen av att installera prylar med terminalen!![]()
![]()
![]()
"Emacs started out as a text editor which became a way of life for many users because they could do all their work without ever exiting from Emacs. Emacs has been extended over the years to do almost everything, and ultimately Emacs became a church, with the creation of the newsgroup alt.religion.emacs"Emil.s skrev:man ska aldrig underskatta glädjen av att inte använda X alls.BoyMike skrev: Man ska aldrig underskatta glädjen av att installera prylar med terminalen!![]()
![]()
![]()
Inte så svårt kanske när man suttit med apt innanbittin skrev: Grattis :> jag tyckte dock inte att det var så svårt i Ubuntu för mindes hur man gjorde i SUSE
smart install
apt-get install