Finns säkert svar på detta men då sökfunktionen är segare än sirap eller kanske rent av ur funktion nu? så frågar jag istället.
Jag Avinstallerade mina drivisar i Envy.
Men nu när jag vill installera dem igen så går det inte. Det kommer ett felmedelande som lyder såhär: There was an error in the installation process, you can se the logfile....
Hur installerar jag drivrutinerna? gjort det en gång förut men kommer inte ihåg :-)
Hur installera ATi drivisar med Envy?
SV: Hur installera ATi drivisar med Envy?
Irritationen börjar stiga... Vill så gärna köra Ubuntu..
Medans jag väntade på svar tittade jag runt lite i Ubuntu.. O se där.. Properitära drivrutiner ATI, tjoho. där var det ju.. aktiverade det igen o det började installera.. Startar om datorn Ser startskärmen, men när inloggningen ska komma blir skärmen bara svart... den är inte avstängd utan inget visas bara... En gissning är att det har nåt med upplösningen att göra som skärmen inte klarar av, men jag vet inte.
Kan man (i Bästa windows stil :-D ) formatera ubuntupartitionen o starta om med en ny clean install av Ubuntu? Isf hur gör man..
vill ha datorn klar för morgondagen då 7.10 kommer..
Medans jag väntade på svar tittade jag runt lite i Ubuntu.. O se där.. Properitära drivrutiner ATI, tjoho. där var det ju.. aktiverade det igen o det började installera.. Startar om datorn Ser startskärmen, men när inloggningen ska komma blir skärmen bara svart... den är inte avstängd utan inget visas bara... En gissning är att det har nåt med upplösningen att göra som skärmen inte klarar av, men jag vet inte.
Kan man (i Bästa windows stil :-D ) formatera ubuntupartitionen o starta om med en ny clean install av Ubuntu? Isf hur gör man..
vill ha datorn klar för morgondagen då 7.10 kommer..
det kan bero på att du har fel horizSync & vertRefresh,
kolla lite här om det kan hjälpa dig.
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,15849.0.html
klart du kan göra en ny clean installation, formatera din disk, eller partion
gör du under installationen. om du hade tänkt göra en ny för morgon dagen
så är det väl lika bra att vänta tills du fått ner 7.10. eller du kanske har tänkt
att upgradera istället?
kolla lite här om det kan hjälpa dig.
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,15849.0.html
klart du kan göra en ny clean installation, formatera din disk, eller partion
gör du under installationen. om du hade tänkt göra en ny för morgon dagen
så är det väl lika bra att vänta tills du fått ner 7.10. eller du kanske har tänkt
att upgradera istället?
Vilket som..
Men om jag installerar från skiva så måste man väl först starta upp live versionen innan man installerar va? tycker den vägen är lite kryptisk med olika frågor om hur partitionerna ska se ut osv.. Man ska tilldela utrymme mm.. Jag vill ju bara att han ska installera på det utrymmet som Linux har redan, inte hela hd:n, inte en del av partitionen jag redan har, utan hela den redan existerande partitionen..
Kan man installera från skivan direkt, utan att starta upp live versionen?
Känner mig jobbig, sorry för det.. Detta är så nytt o annorlunda att jag inte ens själv vet vad jag behöver hjälp med ens
Men om jag installerar från skiva så måste man väl först starta upp live versionen innan man installerar va? tycker den vägen är lite kryptisk med olika frågor om hur partitionerna ska se ut osv.. Man ska tilldela utrymme mm.. Jag vill ju bara att han ska installera på det utrymmet som Linux har redan, inte hela hd:n, inte en del av partitionen jag redan har, utan hela den redan existerande partitionen..
Kan man installera från skivan direkt, utan att starta upp live versionen?
Känner mig jobbig, sorry för det.. Detta är så nytt o annorlunda att jag inte ens själv vet vad jag behöver hjälp med ens

Det är ingen fara ändå, starta med skivan du bränner sen för 7.10
när du kommer dit du väljer på vilken disk, eller partion du ska installera på
så väljer du manuell längst ner, sen har du en partioen som är av filsystemet ext3
dem flesta tar faktiskt det. fråga inte varför. men markera den partionen
o välj edit nere till vänster och ändra mout point till / för den.
sen klickar du i så den formateras, (en liten ruta mitt i där) var noga med att du inte har någon mer
partion i klickad. så formateras den partionen o installeras sen där.
Edit: om du tittar en bit ner på sidan här, så ser du vid förbered diskutrymme
steg 4 av 7.
http://ubuntu-se.org/drupal/Installera_Feisty_Fawn
så menar ja manuel där, o du ser en liten ruta oxå som du ska klicka o sen för formatering.
när du kommer dit du väljer på vilken disk, eller partion du ska installera på
så väljer du manuell längst ner, sen har du en partioen som är av filsystemet ext3
dem flesta tar faktiskt det. fråga inte varför. men markera den partionen
o välj edit nere till vänster och ändra mout point till / för den.
sen klickar du i så den formateras, (en liten ruta mitt i där) var noga med att du inte har någon mer
partion i klickad. så formateras den partionen o installeras sen där.

Edit: om du tittar en bit ner på sidan här, så ser du vid förbered diskutrymme
steg 4 av 7.
http://ubuntu-se.org/drupal/Installera_Feisty_Fawn
så menar ja manuel där, o du ser en liten ruta oxå som du ska klicka o sen för formatering.
Senast redigerad av 1 zenbios, redigerad totalt 18 gånger.