Problem med att köra från Feisty Fawns live-CD

Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: Problem med att köra från Feisty Fawns live-CD

Inlägg av Hund »

Vare sig skivan krånglar eller inte så ska ju inte Windows startas, är du säker på att den bootar från CD/DVD-enheten?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
iceybu

Installationsproblem

Inlägg av iceybu »

Hej, jag är också nybörjare på detta med Linux och Ubuntu, har haft windows ett antal år nu men ville göra lite förändringar. Så jag laddade ner feisty fawn nordic remix desktop version, den nyaste. Brände den och placerade den i cd-rom enheten till min bärbara dator det är en IBM Thinkpad x21 pentium 3 697mhz med 256 i ram, allt går bra och jag kommer fram till skrivbordet så jag kan se ikonerna och install ikonen, men sedan så börjar min cd-rom enhet att hänga sig och vill inte mer, jag tänkte att jag skulle kunna kopiera alla filerna från min stationära dator till ett usb minnne och lägga över det på min bärbara för att sedan köra install filen, är detta möjligt ?  Behöver hjälp med detta ASAP!
Eller har ni experter andra förslag på hur jag ska göra!

/ iceybu :)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: Installationsproblem

Inlägg av Hund »

iceybu skrev: Hej, jag är också nybörjare på detta med Linux och Ubuntu, har haft windows ett antal år nu men ville göra lite förändringar. Så jag laddade ner feisty fawn nordic remix desktop version, den nyaste. Brände den och placerade den i cd-rom enheten till min bärbara dator det är en IBM Thinkpad x21 pentium 3 697mhz med 256 i ram, allt går bra och jag kommer fram till skrivbordet så jag kan se ikonerna och install ikonen, men sedan så börjar min cd-rom enhet att hänga sig och vill inte mer, jag tänkte att jag skulle kunna kopiera alla filerna från min stationära dator till ett usb minnne och lägga över det på min bärbara för att sedan köra install filen, är detta möjligt ?  Behöver hjälp med detta ASAP!
Eller har ni experter andra förslag på hur jag ska göra!

/ iceybu :)
I vilken hastighet brände du skivan?
iceybu

Inlägg av iceybu »

jag brände skivan i 8x speed

Jag testade skivan, alltså genom att välja det alternativet i installationsprocessen, jag fick svaret att det fanns två fel bland filerna, så nu har jag laddat ner andra versioner ubuntu alternate 6.10. i386.iso  och så laddade jag ner ubuntu alternate 7.04.i385.iso, jag ska prova att bränna dem i 4x speed och testa igen att installera, skulle det inte funka så får jag väl återgå till windows

/iceybu
hagelnut
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av hagelnut »

Jag har en HP nx9420 (core 2 duo, ati radeon mobility x1600) och jag fick inte alls igång feisty. Den goda nyheten är att gutsy rc har fungerat väldigt bra. Jag har kört en tidigare gutsy x86 beta och nu kör jag gutsy rc för amd64. Fungerar finfint.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

iceybu skrev: jag brände skivan i 8x speed

Jag testade skivan, alltså genom att välja det alternativet i installationsprocessen, jag fick svaret att det fanns två fel bland filerna, så nu har jag laddat ner andra versioner ubuntu alternate 6.10. i386.iso  och så laddade jag ner ubuntu alternate 7.04.i385.iso, jag ska prova att bränna dem i 4x speed och testa igen att installera, skulle det inte funka så får jag väl återgå till windows

/iceybu
Du kan även kolla så själva ISO-filen är hel. Det gör du med den tillgängliga SFV-filen som finns att tillgå där du laddar hem ISO-filen.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"