Svenska hackare hämnas webbhotellen!

Nyheter i datorvärlden.
Ekorre

SV: Svenska hackare hämnas webbhotellen!

Inlägg av Ekorre »

Hund skrev: En sak jag reagerade på var att svenskarna som tog på sig attacken mot det turkiska forumet lånade en användares konto och postade inlägget där dom tog på sig allt. Detta är fullt acceptabelt på Flashback tydligen?

Edit: Stavfel.
Va?

Jag förstår inte riktigt problematiken, ja, någon persons konto blir hackat. Men so what?
Det händer på MSN och Lunarstorm varje dag.
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Ekorre skrev:
Hund skrev: En sak jag reagerade på var att svenskarna som tog på sig attacken mot det turkiska forumet lånade en användares konto och postade inlägget där dom tog på sig allt. Detta är fullt acceptabelt på Flashback tydligen?

Edit: Stavfel.
Va?

Jag förstår inte riktigt problematiken, ja, någon persons konto blir hackat. Men so what?
Det händer på MSN och Lunarstorm varje dag.
Jag tror du missförstår lite här ekorre. De som tog på sig skulden "lånade" en annan flashbackares konto/nick och postade i dennes namn utan hans medgivande att de minsann hade hämnats och hackat turkarnas grejor.

Som jämförelse.

Vad skulle du tycka om någon "lånar" ditt konto här på ubuntu-se och postar en massa saker i ditt namn?
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Här är det INTE acceptabelt att "låna" någon annans konto på det viset i alla fall. Hur det är på flashback vet jag inte och bryr mig inte heller.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Om jag får spekulera lite tror jag att kulturen på det forumet innebär att det är mer häftigt än irriterande.
Några inlägg ner i tråden om attacken kan man ju t.ex. läsa om en som är avundsjuk för att de inte hackade hans konto istället ;D
Användarvisningsbild
gasol
Kontakt:

Inlägg av gasol »

Nu börjar det bli ganska mycket offtopic angående Flashback här tycker jag...
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

gasol skrev: Nu börjar det bli ganska mycket offtopic angående Flashback här tycker jag...
Helt rätt.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"