Du kommer säkert bli nöjd precis som jag blevJarulf skrev: Nu tar även jag klivet till Gutsy. Sitter och installerar release candidaten på min stationära nu. Wish me luck![]()

Du kommer säkert bli nöjd precis som jag blevJarulf skrev: Nu tar även jag klivet till Gutsy. Sitter och installerar release candidaten på min stationära nu. Wish me luck![]()
Jag hade faktiskt tänkt uppgradera från festisen till Gutsy, men jag(läs Microsoft Bill) trasade sönder filsystemet efter en defragmentering. Jag kan för mitt liv inte förstå varför jag inte har en hel hårddisk åt Ubuntu.ZX Spectrum skrev:Du kommer säkert bli nöjd precis som jag blevJarulf skrev: Nu tar även jag klivet till Gutsy. Sitter och installerar release candidaten på min stationära nu. Wish me luck![]()
![]()
sudo apt-get update-manager -d eller var det sudo apt-get -d update-manager??upnorth skrev:sudo apt-get dist-upgrade har jag sett i de flesta liknande trådar. Dock händer det inget här jag kör det i min stationära med Feisty...ZX Spectrum skrev: Nu har jag inte testat att uppgradera Gutsy utan ominstallerade datorn istället, men alla program och inställningar ska allt följa med.
Gör för säkerhets skulle en backup på home-mappen ifall något skulle hända.
Vet inte om det går att uppgradera än, men annars har jag för mig att man skrev:
sudo apt-get upgrade
rätta mig om jag har fel.
dist-upgrade är ingenting att föredra, körde det en gång när jag skulle uppdatera och hela mitt system blev dåligt.upnorth skrev:sudo apt-get dist-upgrade har jag sett i de flesta liknande trådar. Dock händer det inget här jag kör det i min stationära med Feisty...ZX Spectrum skrev: Nu har jag inte testat att uppgradera Gutsy utan ominstallerade datorn istället, men alla program och inställningar ska allt följa med.
Gör för säkerhets skulle en backup på home-mappen ifall något skulle hända.
Vet inte om det går att uppgradera än, men annars har jag för mig att man skrev:
sudo apt-get upgrade
rätta mig om jag har fel.
Samma här ska se om mitt grafikkort funkar bättre annars blir det XP igen fast det ryktas ju om att Zinden är Ati expert :>upnorth skrev: Jag vill ändå ha skivan, så det blir nyinstallation för mig![]()
Jag fick köra en fullösning för att få igång mitt 8800GTS, så jag hoppas att jag får in riktiga drivrutiner sen.bittin skrev:Samma här ska se om mitt grafikkort funkar bättre annars blir det XP igen fast det ryktas ju om att Zinden är Ati expert :>upnorth skrev: Jag vill ändå ha skivan, så det blir nyinstallation för mig![]()
Vanlig dist-upgrade ska undvikas, ubuntu har en massa skript för att uppgraderingsprocessen ska fungera som inte finns med vid en dist-upgrade....Ekorre skrev: dist-upgrade är ingenting att föredra, körde det en gång när jag skulle uppdatera och hela mitt system blev dåligt.
Kod: Markera allt
gksudo "update-manager -d -c"
Kod: Markera allt
sudo apt-get install update-manager-core
sudo do-release-upgrade
SakJur skrev: sudo apt-get update-manager -d eller var det sudo apt-get -d update-manager??
Inget av de däringa kommandona gör något, apt-get har inget kommando som heter update-manager, det är ett eget program.Little John skrev: sudo apt-get update-manager -d
LJ
Isåfall är det sudo update-manager -dMekaniserad Apelsin skrev:SakJur skrev: sudo apt-get update-manager -d eller var det sudo apt-get -d update-manager??Inget av de däringa kommandona gör något, apt-get har inget kommando som heter update-manager, det är ett eget program.Little John skrev: sudo apt-get update-manager -d
LJ
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topi ... #msg133927SakJur skrev:Isåfall är det sudo update-manager -dMekaniserad Apelsin skrev: [...]
Inget av de däringa kommandona gör något, apt-get har inget kommando som heter update-manager, det är ett eget program.