Att returnera en OEM-version av Vista?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Thomas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

SV: Att returnera en OEM-version av Vista?

Inlägg av Thomas »

alla som är medlemar på ubuntu forumet borde ringa till onoff,siba,elgiganten. och helst alla på samma dag..hur många är vi här..10.000?  hade varit kul o höra vad dom hade svarat efter hälften av dom samtalen  ;D
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Thomas skrev: alla som är medlemar på ubuntu forumet borde ringa till onoff,siba,elgiganten. och helst alla på samma dag..hur många är vi här..10.000?  hade varit kul o höra vad dom hade svarat efter hälften av dom samtalen  ;D
Jamen, Siba m.m. "rekommenderar Windows Vista" på sina datorer  ::)
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

ZX Spectrum skrev:
Thomas skrev: alla som är medlemar på ubuntu forumet borde ringa till onoff,siba,elgiganten. och helst alla på samma dag..hur många är vi här..10.000?  hade varit kul o höra vad dom hade svarat efter hälften av dom samtalen  ;D
Jamen, Siba m.m. "rekommenderar Windows Vista" på sina datorer  ::)
Det får de gärna göra, det är deras sak, men från att rekommendera till att diktera vad kunderna ska ha är en jä^h^h väldig skillnad. På dem bara och ring! Vi är visserligen "bara" dryga femtusen, men det räcker i det här fallet ;)
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
Thomas

Inlägg av Thomas »

men då får väl alla 5000 ringa flera gånger  ;D

hade varit jävligt kul om alla här hade gjort det..  fast tror inte siba,onoff,elgiganten med flera hade tyckte det var lika kul =)
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av CryingFreeman »

Det räcker nog om vi ringer till alla ställen en gång var. Om dagen.  ;D
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Syftet är inte att knäcka deras telefonväxlar utan att visa på ett långsiktigt efterfrågat behov. Om vi försöker ringa på samma dag som våra födelsedagar får vi lite spridning.

Exempel: Jag fyller år 12/7, men jag väntar inte tills dess utan ringer den 12/11 i stället eftersom 12/10 redan är passerat.

Var vänliga (men bestämda) den som svarar i telefon har inget personligt ansvar i att det är som det nu är. Be gärna att få prata med dennes chef om du inte får det svar du vill. Finns hon/han inte på plats, be om att få bli uppringd.

Du ringer som privatperson/kund exempel:

- SIBA gomiddag
- Jo, jag skulle villja ha ett pris på HP 1234 xz med 1G RAM men utan Windows.
- Den kostar 12.345:-
- Ja, men det är ju priset MED Windows, jag vill köpa den utan.
- Vi säljer den bara med Windows.
- Det kan inte vara sant, det är klart man måste kunna köpa den utan Windows
- Nä, det går inte
- Men då vill jag prata med din chef, han kan nog ordna det, vad heter din chef förresten?
- Sture Olsson, men han är inte inne just nu
- Be honom ringa upp mig då, jag har telefon 012-345678

Variera samtalen, kolla upp en datormodell, som du SKULLE KUNNA tänka dig att köpa, eller be om råd utifrån dina behov och din ekonomi. Fråga efter datorn med Ubuntu eller utan Windows.

Än än gång, tänk på att den som svarar i telefonen bara tillhör fotfolket på firman. Var ALLTID trevlig mot dem.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
christer

Inlägg av christer »

Köpte  Vista tillsammans med en ny dator.
Vista är som en dyrbar vinflaska. För att kunna installera och använda den, måste du öppna korken. Det är en engångskork, så en returnering av det hela är bara en formell sak. Vista kan bara slängas i soptunnan med eller utan kreditering.

Vad är nu Vista då ? Joo det är en utbytbar hårddisk med ett OS och en DVD.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"