Hejsan!
Har använt Amarok för att synka min ipod. Första gången jag gjorde det flöt allt på som det skulle,
men nu när jag andra gången fyllde ipoden så såg allt bra ut i programmet, men när jag startade
första låten så hängde sig hela ipoden... det går inte att trycka på ngt. Den har sten-hängt sig på första låten.
Någon som upplevt detta problemet? Någon som vet hur man sparkar liv i ipoden igen? Ngn som vet om det var skit bakom spakarna eller om det var amarok som sabbade upp ipoden.
Tacksam för svar.
Amarok hängde min ipod [LÖST]
Amarok hängde min ipod [LÖST]
Senast redigerad av 1 miloo, redigerad totalt 15 gånger.
- DeepThought
SV: Amarok hängde min ipod
Nu vet jag inte vilken iPod du använder, ej heller vilken version av Amarok du använder. Men några saker:
För att starta om/återställa (inte fabriksåterställa, d.v.s. all musik är kvar efteråt
) din iPod skall du hålla inne mittenknappen och den översta knappen samtidigt ett par sekunder. Om det inte fungerar får du kolla i manualen, för det är nödvändigtvis inte samma på din modell.
Jag rekommenderar att du ser till att använda senaste versionen av Amarok (d.v.s. 1.4.7) som det står här hur du fixar:
http://kubuntu.org/announcements/amarok-1.4.7.php
Lycka till!
För att starta om/återställa (inte fabriksåterställa, d.v.s. all musik är kvar efteråt

Jag rekommenderar att du ser till att använda senaste versionen av Amarok (d.v.s. 1.4.7) som det står här hur du fixar:
http://kubuntu.org/announcements/amarok-1.4.7.php
Lycka till!
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Tack för det snabba svaret!
Har en ipod nano tror jag. Skall prova "återställa den" så fort jag kommer hem! Precis den funktionen jag letade efter. Har amarok 1.4.5 så jag kör en uppgradering
MVH
/miloo
Har en ipod nano tror jag. Skall prova "återställa den" så fort jag kommer hem! Precis den funktionen jag letade efter. Har amarok 1.4.5 så jag kör en uppgradering

MVH
/miloo
Hejsan!
Starade om ipoden, uppdaterade amarok och körde på igen!
Funkade kanon!
Tackar och bockar
Starade om ipoden, uppdaterade amarok och körde på igen!
Funkade kanon!
Tackar och bockar