Hur får jag äver min kompis till den ljusa sidan?
Hur får jag äver min kompis till den ljusa sidan?
Jag har en kompis som har en filserver som han kör Det Där Andra OS:et på. Med vilka argument ska jag få honom att konvertera den till Den Ljusa Sidan?
SV: Hur får jag äver min kompis till den ljusa sidan?
Tja, fungerar det bra kan han väl få köra på?johante skrev: Jag har en kompis som har en filserver som han kör Det Där Andra OS:et på. Med vilka argument ska jag få honom att konvertera den till Den Ljusa Sidan?
Man ska inte tvinga folk över till Ubuntu, man ska bjuda in dem

Men du kan väl sätta upp en filserver med Ubuntu som han kan få prova kanske, annars är det väl bl.a. det att säkerheten generellt sett är högre...
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Beror på om han är inbiten Windows-fantast som hållt på med Windows sen begynnelsen. Då tror jag att det är omöjligt.
Annars tror jag det är helt möjligt.
Annars tror jag det är helt möjligt.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Nja, jag konverterade juZX Spectrum skrev: inbiten Windows-fantast

Det var han själv som frågade så jag tänkte lotsa frågan till bättre vetande.
0. Han får inte köra programmet av vilken anledning han vill, han äger inte ens sin egen kopia, utan använder bara programmet på licens.
1. Han har inte källkoden. Det innebär att han inte kan säkerställa vad programmet gör, det kan finnas alla möjliga bakdörrar och spionfunktioner.
2. Om någon vän frågar hon "coolt program, kan jag få en kopia" ställs han mellan två onda val. Antingen nekar han sin vän en kopia, eller så bryter han avtalet godkänt. (Om man ställs i sådant val skall man välja det minst onda alternativet, att göra en kopia, men det är aldrig bra att bryta mot ett ingånget avtal)
3. Han kan/får inte ändra i programmet ens om han kan programmering och vill.
osv osv i all evighet läs mer på http://www.gnu.org/philosophy/
1. Han har inte källkoden. Det innebär att han inte kan säkerställa vad programmet gör, det kan finnas alla möjliga bakdörrar och spionfunktioner.
2. Om någon vän frågar hon "coolt program, kan jag få en kopia" ställs han mellan två onda val. Antingen nekar han sin vän en kopia, eller så bryter han avtalet godkänt. (Om man ställs i sådant val skall man välja det minst onda alternativet, att göra en kopia, men det är aldrig bra att bryta mot ett ingånget avtal)
3. Han kan/får inte ändra i programmet ens om han kan programmering och vill.
osv osv i all evighet läs mer på http://www.gnu.org/philosophy/
they may take our code, but they'll never take... OUR FREEDOM!
- Dimi
Själv ger jag dem ett förslag de inte kan motstå, hehe. Det är oftast bara att vänta på att det där andra systemet ska hänga sig, knasa ur eller Bli så där windows kladdigt som bara sirap och windows kan bli. Då går det förhållandevis lätt tycker jag att få dem att hänga på linux trenden.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
jag har en svår kompis. ett av hans mest obetalbara argument för att ej överge sitt kära winblows är "att det skulle ta mig minst 40 timmar att att återställa allt.." 
Hmm, tänkte jag och gav upp och när han babblade på att han hade två hårddiskar i raid och 3 gb i minne, hade jag ej hjärta att nämna min Debian kompis som kör 4 sata i raid och har fyra gb minne och annat godis.

Hmm, tänkte jag och gav upp och när han babblade på att han hade två hårddiskar i raid och 3 gb i minne, hade jag ej hjärta att nämna min Debian kompis som kör 4 sata i raid och har fyra gb minne och annat godis.
Hot att bränna h*n på bål om h*n inte går över?
Jag brukar ge mina kompisar 1Kr eller 5Kr när dom klagar på windows och sedan säger jag köp dig ett bättre OS.
Jag brukar ge mina kompisar 1Kr eller 5Kr när dom klagar på windows och sedan säger jag köp dig ett bättre OS.
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
- Hixx
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
gasol skrev: Hot att bränna h*n på bål om h*n inte går över?
Hahahahaaaa. Det ska jag börja med!
-
Synd bara att Ubuntu är gratis då 
Får väl modifiera den lite typ: "Köp dig en tom skiva och bränn ut Ubuntu"

Får väl modifiera den lite typ: "Köp dig en tom skiva och bränn ut Ubuntu"
Software can become hardware!
- ZX Spectrum
Tyvärr är det så att en del älskar programmen som kostar mest, för att dessa program har dom lyckats få gratis från olika källor.
Alltså:
Dyr=Bra
Gratis=Dålig
Detta, oavsett hur verkligheten ser ut.
Alltså:
Dyr=Bra
Gratis=Dålig
Detta, oavsett hur verkligheten ser ut.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om