Aldrig hört talas om "skvättskärm", men det är den som är framme under ett kort tag när man laddar Ubuntu. Står bl.a vad som laddas in.vulfgar skrev:Menar ni gnomes "skvättskärm"?Zinden skrev:Har den aldrig gjort för mig under hela gutsy perioden jag har kört gutsy.ZX Spectrum skrev: Dessutom så kommer inte fönstret upp i början som säger vad den laddar under uppstarten.
Ubuntu Gutsy Gibbon 7.10 Beta ute
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Ubuntu Gutsy Gibbon 7.10 Beta ute
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skvättskärm = SplashscreenZX Spectrum skrev:Aldrig hört talas om "skvättskärm", men det är den som är framme under ett kort tag när man laddar Ubuntu. Står bl.a vad som laddas in.

- ZX Spectrum
Hahaupnorth skrev:Skvättskärm = SplashscreenZX Spectrum skrev:Aldrig hört talas om "skvättskärm", men det är den som är framme under ett kort tag när man laddar Ubuntu. Står bl.a vad som laddas in.![]()
![]()
Tänk vad lite svenska man kan

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Min "skvättskärm" (jag äälskar det ordet!) kommer så fint varje gång, men däremot så är den bångstyrig när det gäller bakgrundsfärgen. den envisas med att köra den sandfärgade och jag vill ha mörkblå.
Man kan joddla lite med utseendet både på grub och på skvättskärmen om man installerar startupmanager. Det finns en hel del fina skvättskärmstema att hämta med gnomes Art manager.
Man kan joddla lite med utseendet både på grub och på skvättskärmen om man installerar startupmanager. Det finns en hel del fina skvättskärmstema att hämta med gnomes Art manager.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- TForsman
- Kontakt:
mm, har aldrig sett min splashscreen i gutsy.
Ljudet var en längre tid borta men har kommit tillbaka. (var en bug förut)
- ZX Spectrum
Dom kanske har tagit bort "skvättskärmen" i Gutsy. Kan inte säga om jag har sett den eller ej.
Går riktigt snabbt att starta operativet i alla fall.
Däremot så står det Applications/Places/System. Resten står på svenska. Vet inte varför det är så?
Går riktigt snabbt att starta operativet i alla fall.
Däremot så står det Applications/Places/System. Resten står på svenska. Vet inte varför det är så?
- ZX Spectrum
Idag kom det jättemånga uppdateringar. En av dem fixade till mina menyer så nu står det på svenska där 

- vulfgar
- ung forumnörd
Jag har haft min skvättskärm hela tiden. Går fö att byta den mha Inställningar > Splash screen. Ljudet vid inloggningen ställer man in via Administration > inloggningsfönstret.Zinden skrev: mm, har aldrig sett min splashscreen i gutsy.

- TForsman
- Kontakt:
du har inte en ren installation av gutsy?vulfgar skrev:Jag har haft min skvättskärm hela tiden. Går fö att byta den mha Inställningar > Splash screen. Ljudet vid inloggningen ställer man in via Administration > inloggningsfönstret.Zinden skrev: mm, har aldrig sett min splashscreen i gutsy.
splash screen finns inte som default i systemet.
- vulfgar
- ung forumnörd
Jag uppgraderade feisty (som i sin tur är en uppgraering från edgy) så det är möjligt att det finns gammalt godis kvar. Möjligt är också att jag installerat en massa som inte fanns med från början i feisty heller. Jag tror nog att det mesta av detta finns i förråden, tror inte det är något 3e-parts.
Jag får såna ryck ibland, letar efter program som kan va intressanta och installerar och testar, sen avinstallerar jag om jag inte gillar dom. När det sen gått ett tag så kommer jag inte ihåg att programmet inte var med från början.
Jag får såna ryck ibland, letar efter program som kan va intressanta och installerar och testar, sen avinstallerar jag om jag inte gillar dom. När det sen gått ett tag så kommer jag inte ihåg att programmet inte var med från början.