Flashplayer, flera hemsidor fungerar inte med linuxversionen! bla IKEA & och SF

cownix

Flashplayer, flera hemsidor fungerar inte med linuxversionen! bla IKEA & och SF

Inlägg av cownix »

Jag har märkt att två hemsidor som använder flashplayer inte kan visas mha den senaste linuxversionen. De sidor jag syftar på är IKEA och SF, testa på följande sidor http://www.ikea.com/ms/sv_SE/rooms_idea ... dPage.html
Försök boka biljetter på <a class="postlink" href="http://www.sf.se">http://www.sf.se</a>, när du kommer till vilka platser du skall välja i salongen fungerar inte det, du kan alltså inte beställa biljetter via nätet.

För de som har använt linux en längre tid är detta inget nytt problem, men att det är ikea ger nya möjligheter att påverka Adobe anser jag. Delvis pga att IKEA är ett multinationnellt bolag och delvis eftersom Ingvar Kamprad anses vara väldens 4:e rikaste person enligt Forbes
http://www.forbes.com/lists/2007/10/07b ... _BWQ7.html

Genom att så många som möjligt hör av sig till IKEA och påtalar problemet, så kan man hoppas att de hör av sig till Adobe. Eftersom det är IKEA som hör av sig kommer man ta problemet på allvar, det skulle ju påverka Adobe ekonomiskt om de slutade använda Adobes produkter. Så därför uppmanar jag alla att maila och klaga på detta hos IKEA http://www.ikea.com/ms/sv_SE/customer_s ... t_emp.html 

OBS! kom ihåg att alltid vara artiga & korrekta i er kontakt med IKEA. Vi vill ju få dem att följa våra rekommendationer.  ;) .
Om Ni inte orkar skriva något själva i brevet kopiera bara in det följande:

Jag kan inte använda hemsidan då den påstår att jag inte har rätt version av flashplayer installerat. Det har jag. Jag antar att det beror på att jag använder linux och att det är diskrepans mellan linux och windows versionerna av flashplayer.
Möjliga lösningar:
Påtala detta för Adobe
Och
Kontrollera alltid alla uppgraderingar mot alla versioner av flashplayer
Eller
Använd inte Adobe flashplayer.

/Cownix
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: Flashplayer, flera hemsidor fungerar inte med linuxversionen! bla IKEA & och

Inlägg av Christian Johansson »

Jag testade IKEAs sida och den flash-animationen fungerar för mig (med Edgy Edge med senaste flash-uppdateringen som kom för några dagar sedan). Först fick jag ett meddelande om att jag inte hade rätt version av flashplayer men det var bara för att jag kör med Firefox-noscript-plugin och inte hade ställt in att jag tillåter flash för IKEAs webbplats. Efter att jag ställt in det så fungerade det bra.
Christian Johansson

SV: Flashplayer, flera hemsidor fungerar inte med linuxversionen! bla IKEA & och

Inlägg av Christian Johansson »

Jag tror för övrigt det stod att flash-plugin-uppdateringen jag fick för några dagar sedan var en bakåtportering till Edgy från Gutsy så det verkar konstigt att det inte fungerar under Gutsy då.
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

IKEA-siten fungerar för mig i alla fall.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

Gutsy har jag, fungerar utmärkt här.....
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Ikea fungerar felfritt för mej med gutsy. SF-sajten är lite lustig, allt fungerar, med platsbokning osv, men däremot så slutar rullisterna att fungera om jag inte är riktigt snabb på att välja ort på förstasidan. Så fort den stora flashen startat så mörkas alla rullister.  :o
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

vulfgar skrev: Ikea fungerar felfritt för mej med gutsy. SF-sajten är lite lustig, allt fungerar, med platsbokning osv, men däremot så slutar rullisterna att fungera om jag inte är riktigt snabb på att välja ort på förstasidan. Så fort den stora flashen startat så mörkas alla rullister.  :o
samma sak här, har bojkottat SF så länge. Kanske ska börja maila dem istället?
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"