Kan inte köra make, får följande:
make[4]: Entering directory `/home/peter/Desktop/fung-calc-1.3.2b/src/libfungcalc/fparser'
if /bin/bash ../../../libtool --silent --mode=compile --tag=CXX g++ -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I../../.. -I/usr/include/kde -I/usr/include/qt3 -I. -I../ -DQT_THREAD_SUPPORT -D_REENTRANT -DKDE_APP -DGLGRAPH -Wnon-virtual-dtor -Wno-long-long -Wundef -Wall -pedantic -W -Wpointer-arith -Wmissing-prototypes -Wwrite-strings -ansi -D_XOPEN_SOURCE=500 -D_BSD_SOURCE -Wcast-align -Wconversion -O2 -MT fparser.lo -MD -MP -MF ".deps/fparser.Tpo" \
-c -o fparser.lo `test -f 'fparser.cc' || echo './'`fparser.cc; \
then mv -f ".deps/fparser.Tpo" ".deps/fparser.Plo"; \
else rm -f ".deps/fparser.Tpo"; exit 1; \
fi
cc1plus: warning: command line option "-Wmissing-prototypes" is valid for Ada/C/ObjC but not for C++
fparser.cc:166: error: extra ';'
fparser.cc:239: error: extra ';'
fparser.cc:364: error: extra ';'
make[4]: *** [fparser.lo] Error 1
Det felet har dykt upp några gånger nu, senast nu när jag skulle kompilera kalkylatorn fung-calc.
Vad betyder det? Länkningsfel?
Hjälp!
Make misslyckas [LÖST]
SV: Make misslyckas
Om din make inte fungerar kanske du borde skaffa fruga istället? Haha. Oj. Dålig humor på morgonen... =P
Du får ju några radnummer med fel i fparser.cc, så du kan väl leta rätt på dom raderna och kolla hur det ser ut däromkring egentligen.
Annars har jag aldrig hållit på med programmering i linux än, så jag ska nog inte säga så mycket mer.
Du får ju några radnummer med fel i fparser.cc, så du kan väl leta rätt på dom raderna och kolla hur det ser ut däromkring egentligen.
Annars har jag aldrig hållit på med programmering i linux än, så jag ska nog inte säga så mycket mer.

Klicka till vänster för att maila mig om du vill ha personlig hjälp med nåt
SV: Make misslyckas
Hehe 
Tack, du löste problemet åt mig. Det var bara att rätta till dom tre raderna så ordnade det sig!

Tack, du löste problemet åt mig. Det var bara att rätta till dom tre raderna så ordnade det sig!
⊲ஜ௹ஔ௵ௌூ⊳