Ubuntu 7.10 vs LinuxMint 3.1 ? ! ?

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
TobbeT
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Ubuntu 7.10 vs LinuxMint 3.1 ? ! ?

Inlägg av TobbeT »

Hej,

Installerade 7.04 på min lilla laptop, uppgraderade till 7.10 och trodde att kuben skulle funka, men icke sa nicke, vet inte om jag har läst fel men ska inte den ingå i v7.10 av Ubuntu? Gjorde en ny installation men valde LinuxMint 3.1 denna gång...ha, allt frid och fröjd, kuben finns där men sen är det problem att se minimera, maximera knapparna uppe till höger när man maximerar ett fönster, det är en annan historia. Frågan är, vad är den största skillnaden på Ubuntu 7.10 och LinuxMint 3.1? Bygger dom inte på samma motor/kärna?

PS: Ingen som har nåt tips på mitt förra inlägg om installation av Ubuntu/Mint/Studio eller nån annan distro på min relativt nya HP/Compaq 2.8GHz + 2GB RAM stationär dator. Det funkar inte alls, har testat alla skivor men ingen vill.
GGS-Data Elite, 5200+ 4GB RAM Ubuntu 11.04 64-bitars, 2x500GB HD
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

SV: Ubuntu 7.10 vs LinuxMint 3.1 ? ! ?

Inlägg av TForsman »

kuben är inte aktiverad från start i 7.10, men vissa effekter är. Man måste installera inställningarna till Compiz först, sen kan man aktivera kuben och fladdriga fönster m.m.
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Zinden skrev: kuben är inte aktiverad från start i 7.10, men vissa effekter är. Man måste installera inställningarna till Compiz först, sen kan man aktivera kuben och fladdriga fönster m.m.
...och det gör man genom att installera ccsm, eller compizconfig-settings-manager ;)
Användarvisningsbild
TobbeT
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av TobbeT »

Aha, så kuben finns med default i LinuxMint men inte i Ubuntu 7.10...ok, ska testa att installera Compiz Managern när jag kommer hem.

Tack å bock

//Tobbe
GGS-Data Elite, 5200+ 4GB RAM Ubuntu 11.04 64-bitars, 2x500GB HD
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"