Hej hej.
Jo det är så här att jag installerade programmet Kdenlive och jag gillade det skarpt. Efter att ha lekt lite med programmet så började jag arrangera om fönsterrutorna, bara för skojs skull. Nu kan jag dock inte få tillbaka den vanliga layouten och nu ser det helt kaotiskt ut. Jag har försökt att avinstallera och installera igen men systemet minns fortfarande hur jag hade mina fönster. Finns det nåt sätt att ta bort minnet så att jag kommer kunna öppna kdenlive utan att ubuntu vet att jag nånsin tidigare haft det?
Rensa minnet från Kdenlive [LÖST]
Rensa minnet från Kdenlive [LÖST]
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 10 gånger.
SV: Rensa minnet från ett program.
Ställ dig i din rootkatalog och skriv i terminalen ls -la
Finns det en katalog som heter typ .kdenlive så kolla i den efter typ preferences och radera dem. Vissa andra inställningar du gjort kanske också försvinner, men dem kan du ju göra om.
Lycka till!
Finns det en katalog som heter typ .kdenlive så kolla i den efter typ preferences och radera dem. Vissa andra inställningar du gjort kanske också försvinner, men dem kan du ju göra om.
Lycka till!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Kika i din home-katalog, det lär ligga en mapp där.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag hittade lösningen. Man raderade filen "kdenliverc" i mappen /home/dittnamn/.kde/share/config och sedan var det bara att starta om programmet