jag försökte först boota med både 7.04 och 7.10 x64 live cd på min dator men inget av dessa fungerade (fick bara en svart skärm efter jag valt att boota/installera ubuntu från menyn) så jag tankade ner 7.10 alternative och installerade. skälva installationen gick utmärk men när jag sedan skulle boota upp mitt nya system för första gången så blir det exakt som med live cdn, får bara en svart skärm efter jag valt att starta normalt och sedan händer ingenting.
har provat att trycka ctrl+alt+f1 men inget händer
har försökt med att lägga till noapic som jag såg någon hade rekomenderat men samma resultat
har provat att confa om xserver till att använda vesa med samma resultat
det enda som fungerar är att boota ok är om jag väljer recovery mode och där provade jag att confa om x t.ex men nu vet jag inget mer att testa
Nvidia 8800GTS 320MB
4048MB Geil pc6400
Intel core 2 duo 2,4Ghz
3x sata hdds
Creative x-fi gamer edition
kan inte boota ubuntu ordentligt [LÖST]
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
kan inte boota ubuntu ordentligt [LÖST]
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 11 gånger.
SV: kan inte boota ubuntu ordentligt
Hej och välkommen till ubuntu-se
behöver inte vara det nu, men skulle råda dig att köra intel x86 skivan istället.
problem med drivar o sånt för amd64 skivan. andra som haft samma problem
men det gått bra med den andra. har själv amd64 x2, men kör med intel skivan.
behöver inte vara det nu, men skulle råda dig att köra intel x86 skivan istället.
problem med drivar o sånt för amd64 skivan. andra som haft samma problem
men det gått bra med den andra. har själv amd64 x2, men kör med intel skivan.
tack 
löste problemet med hjälp av en kompis, ändrade i /boot/grub/menu.lst tog bort quite och splash från sluten och nu funkar det perfekt att boota

löste problemet med hjälp av en kompis, ändrade i /boot/grub/menu.lst tog bort quite och splash från sluten och nu funkar det perfekt att boota
hur gör man detta då?? jag är total nybörjare och har samma problem som beskrevs i början av tråden...wite skrev: tack