Fungerar era 7.10:or?

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
BadOmen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

SV: Fungerar era 7.10:or?

Inlägg av BadOmen »

Jag fick ett litet problem för nån dag sedan efter en uppdatering. När jag tryckte shut down så kom jag först till inloggnings fönstret och så gick det en stund och sen stängdes det som det skulle.
Nu verkar dock alt som jag provat att funka som det ska. Jag kör dock VirtualBox 1.5 med XP home som houst och Ubuntu 7.10 som guest.
Betygsätt din Hårdvara och underlätta inköp av ny för andra:http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewforum.php?f=138
Ubuntu-se forsknings team, här.
Min Ubuntu blogg som funkar som en stor post-it lapp för mig http://attminnas.blogspot.com/
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Okej, nu har jag fått stora problem med update-manager som påstår att jag håller inne med paket..

Kod: Markera allt

pkgProblemResolver::Resolve genererade avbrott; detta kan bero på tillbakahållna paket.'
Peder J

Inlägg av Peder J »

Har lite prob med compiz, fönstret vägrar att ligga kvar i helöppet läge.
Vill bara minska i storlek så fort man skriver en ny adress eller liknande.
Nån annan?
/Peder J
bittin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av bittin »

Funkade inget bra för mig så jag väntar 9:o dagar
Användarvisningsbild
Dick Lundberg
Kontakt:

Inlägg av Dick Lundberg »

Drygt en vecka kvar till släpp och Gutsy åker redan på min dator. Ser riktigt bra ut! Fungerar fint. Inte haft något strul alls. En realtidskärna finns direkt i förråden numera ser jag - supernice!
Lundbergs Lya: http://radoka.se
Min guide till musikinspelning i Ubuntu: http://hem.wtnord.net/k05816
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

ddaavviidd skrev: Inget ljud överhuvudtaget fungerar. Får det här meddelandet när jag testar 'detektera automatiskt' i system -> inställningar - > ljud:

audiotestsrc wave=sine freq=512 ! audioconvert ! audioresample ! gconfaudiosink: Internt fel i dataflöde.

och det här när jag testar ALSA:

audiotestsrc wave=sine freq=512 ! audioconvert ! audioresample ! gconfaudiosink: Kunde inte öppna resursen för skrivning.

Har ett M-Audio Audiophile 24/96.
Drivisar till 24/96 för Linux finns genom www.opensound.com  :)
Användarvisningsbild
Dick Lundberg
Kontakt:

Inlägg av Dick Lundberg »

Efter någon dag har jag ett ganska roligt problem. Ljudet fungerar visserligen men om jag försöker höja volymen över ca 15% så kryssas den lilla högtalarikonen över i mixern och det går inte att slå på den igen utan att dra ner volymen till noll igen och sedan upp en liten bit. När jag går in i Ljudinställningar och ska testa ljudet får jag följande felmeddelande om jag väljer ALSA:

Kod: Markera allt

audiotestsrc wave=sine freq=512 ! audioconvert ! audioresample ! gconfaudiosink: Kunde inte öppna resursen för skrivning.
Väljer jag "detektera automatiskt" fumngerar ljudet igen, men med den lilla odokumenterade funktionen jag nämnde ovan. Jaja, det är väl bara att vänta på den skarpa versionen och hoppas att det är löst då.
Lundbergs Lya: http://radoka.se
Min guide till musikinspelning i Ubuntu: http://hem.wtnord.net/k05816
Användarvisningsbild
ddaavviidd
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av ddaavviidd »

farmfield skrev:
ddaavviidd skrev: Inget ljud överhuvudtaget fungerar. Får det här meddelandet när jag testar 'detektera automatiskt' i system -> inställningar - > ljud:

audiotestsrc wave=sine freq=512 ! audioconvert ! audioresample ! gconfaudiosink: Internt fel i dataflöde.

och det här när jag testar ALSA:

Har ett M-Audio Audiophile 24/96.
Drivisar till 24/96 för Linux finns genom www.opensound.com  :)
Det där löste sig med efterföljande uppdateringar.

Skaffade XGL sen, och compiz fusion funkar nu hur bra som helst (på 512 mb ram!). Allt verkar bra och stabilt faktiskt. Enda konstiga är att jag inte har någon Deskbar (sökruta och användarbytare ska det väl vara, har inte sett den).  ???
Compaq nc8000 + Psion Revo
Användarvisningsbild
zenbios
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av zenbios »

ddaavviidd skrev: Enda konstiga är att jag inte har någon Deskbar (sökruta och användarbytare ska det väl vara, har inte sett den).  ???
det fick inte ja när ja upgraderade från feisty, fick bara det när ja körde från skiva.
säkert nån annan som fått det ändå. men inte här. har det nu sen en tid tillbaka för ja körde md skiva
o gjort alla gånger ja installerat om. händer ofta på den ena burken för ja testar så mycket där o gör ingen backup (oftast)
Bild
fedor
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av fedor »

7.10 klarar inte av att "starta om" datorn utan jag får stänga av/på själv med strömbrytaren..
samt så aktiveras inte hörlurarna när jag plugga in de.

Efter att ha uppdaterat idag så fungerar inte heller gnome det ända som kommer fram är musen när jag loggar in (hoppas på att det löser sig självt när det kommer fler uppdateringar)
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Hylas »

Det går inte att spela upp filmer på datorn med vlc eller totem. Jag får ljud men ingen bild
(bara en blå skärm i vlc). Vete katten vad det kan vara. libdvdcss2 är installerat. Behövs det kanske något mer? Ja,ja det löser sig får man hoppas. Annars är jag klart imponerad av gutsy.

/Hylas
känn dig själv!
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"