Jag har märkt att de flesta uppdateringar av betan som kommer är uppdateringar av just paketet och att programversionen är den samma som den installerade.
Vad är det för förändringar som brukar hända i paketeringen?
Betauppdateringar: paketversion vs programversion
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- TForsman
- Kontakt:
SV: Betauppdateringar: paketversion vs programversion
Bugfixar är det som bara kommer nu. Och är väl sista numret som ändras bara i uppdateringarna. annars händer det nog inget mer innan Gutsy släppts
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
det som jag har nu känns stabilt iaf. Jag gjorde dist-upgrade från Feisty men den "rasade" ihop ( tillbakahållna paket med resultat att jag hade över 200 uppdateringar som inte satte igång) . Trots det så kunde jag köra hjälpligt såpass att jag kunde ladda ner o bränna en gutsy -ISO som efter småbuggar under uppdateringar verkar funka bra..
Jo, nu börjar Ubuntu bli så här stabilt och tråkigt som det brukar bli på slutet...
Men snart, om en månad kanske, så kommer det att hända grejer!

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se