Betauppdateringar: paketversion vs programversion

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Betauppdateringar: paketversion vs programversion

Inlägg av TicToc »

Jag har märkt att de flesta uppdateringar av betan som kommer är uppdateringar av just paketet och att programversionen är den samma som den installerade.

Vad är det för förändringar som brukar hända i paketeringen?
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

SV: Betauppdateringar: paketversion vs programversion

Inlägg av TForsman »

Bugfixar är det som bara kommer nu. Och är väl sista numret som ändras bara i uppdateringarna. annars händer det nog inget mer innan Gutsy släppts
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

det som jag har nu känns stabilt iaf. Jag gjorde dist-upgrade från Feisty men den "rasade" ihop ( tillbakahållna paket med resultat att jag hade över 200 uppdateringar som inte satte igång) . Trots det så kunde jag köra hjälpligt såpass att jag kunde ladda ner o bränna en gutsy -ISO som efter småbuggar under uppdateringar verkar funka bra..
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Jo, nu börjar Ubuntu bli så här stabilt och tråkigt som det brukar bli på slutet... :P Men snart, om en månad kanske, så kommer det att hända grejer!  ;D ;)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"