Hmm.
försöker att låta azureus att använda en port för in/utkommande traffik men får det inte att fungera.
Har öppnat porten i min router men det verkar som att iptables blockerar porten som jag vill att azureus ska använda. installerade firestarter för att det är en mindre vetenskap att konfigurera iptables korrekt, men firestarter visar inte att azureus har någon trafik...
Jag har lagt till i policy under firestarter vilken port jag vill ha öppen, men det fungerar inte för azureus ändå...
vad göra? skulle gärna vilja lära mig om iptables å sånt men det enda jag har hittat på google är antingen grundläggande info om hur internet fungerar eller information som är lite för djup för att ta till sig som nybörjare...
problem med Azureus bittorrent klient och NAT inställningar...
- Thomas
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
SV: problem med Azureus bittorrent klient och NAT inställningar...
en dumfråga när du la till policy i firestarter vilken körde du vidarbefodra port till ip nr eller bara att port XXXX var öppen?
sen tryckte du på knappet aktivera policy eller vad där nu står? har missat det själv ett par gånger..
sen tryckte du på knappet aktivera policy eller vad där nu står? har missat det själv ett par gånger..
jag skrev bara in portnummret jag ville använda, verkställknappen gick inte att trycka på för den var grå...
det som står under "aktiva anslutningar" är gaim och firefox och gij-4.1, men ingen azureus...
det som står under "aktiva anslutningar" är gaim och firefox och gij-4.1, men ingen azureus...
- Thomas
kör du Azureus på samma dator som du kör firestarter?
- Thomas
testa så här.
i rutan tillåt tjänst. lägg till en regel där. så portnr och välj alla sen okej.
i rutan tillåt tjänst. lägg till en regel där. så portnr och välj alla sen okej.
hmm nu verkar det fungera, utan att jag använder firestarter längre. tog bort det och konfigurerade iptables enligt azureus wiki istället... mne jag kommer nog att återkomma till firestarter nån gång i framtiden...