Navigerinspanel - Konqueror

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
sweflo

Navigerinspanel - Konqueror

Inlägg av sweflo »

Har lyckats att bli av med ikonerna i navigeringsfältet till vänster i konqueror (F9), de finns om jag kör som root men inte som min användare.
Vad har jag gjort? eller kan jag kopiera någon inställningsfil från rootanvändaren?
/ sweflo
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

SV: Navigerinspanel - Konqueror

Inlägg av TicToc »

Hej sweflo, har du kvar det gråfärgade lodräda fältet där ikonerna skall ligga kan du kanske högerklicka och skapa nya ikoner.
sweflo

Inlägg av sweflo »

Jag har ju det men det händer inget när jag ska adda någonting. Jag tror inte ag har gjort någonting själv men det säger väl de flesta  :-\  :)  , så det var därför jag undrar om jag kan kopiera någon grundprofil från root eller kan jag skapa en ny användare som jag kopierar från??
/ sweflo
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TicToc »

Du kan testa att radera eller flytta ~/.kde/share/config/konquerorrc
Stäng alla öppna konquerorfönster, klistra in följande i ett terminalfönster.

Kod: Markera allt

mv ~/.kde/share/config/konquerorrc ~/.kde/share/config/konquerorrc.old
sweflo

Inlägg av sweflo »

Ingen skillnad tyvärr  :-[ , gjorde en ny vanlig användare och den funkar riktigt med men inte min.
/ sweflo
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"