Hej jag har en laptop med trådlöst nätverk som jag aldrig fått igång i ubuntu 7.04 så undrar om 7.10 e bättre på o hitta trådlöst nätverkskort o får dem o funka jag har en hp pavilon 5000 något sånt heter den.
Mvh micke
trådlsöt nätverk i Gutsy ?
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- rewz
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
SV: trådlsöt nätverk i Gutsy ?
Jag har ingen erfarenhet av HP, men det trådlösa funkar generellt mycket bättre i Gusty.
Tycker det kan vara värt ett försök, kör gusty beta sen en vecka tillbaka och
jag upplever det mycket stabilare oph framförallt snabbare...
Tycker det kan vara värt ett försök, kör gusty beta sen en vecka tillbaka och
jag upplever det mycket stabilare oph framförallt snabbare...

- mickej79
- Kontakt:
Okej.
För jag har jobba med o få igång trådlöst flera gånger men ej kommit någon vart. Vet du om man kan uppdatera från linux mint 3.1 till gutsy?
Mvh micke

Mvh micke
Testade Kubuntu Gutsy och även Ubuntu Gutsy.....upplevelsen var att det var mycket enklare att få igång WLAN i Ubuntu Gutsy med dess verktyg.
EDIT: Har Dell Precision M60 med Broadcom 43** kort
// Jocke
----------------------------------------------
Server: Ubuntu 10.04 x86_64
HTPC 1: Ubuntu 10.04
HTPC 2: Ubuntu 10.04
Workstation: Ubuntu 10.04
----------------------------------------------
Server: Ubuntu 10.04 x86_64
HTPC 1: Ubuntu 10.04
HTPC 2: Ubuntu 10.04
Workstation: Ubuntu 10.04
- rewz
Tror tyvärr inte det går ...mickej79 skrev: Okej.För jag har jobba med o få igång trådlöst flera gånger men ej kommit någon vart. Vet du om man kan uppdatera från linux mint 3.1 till gutsy?
Mvh micke
Du kan bara uppgradera direkt från Ubuntu 7.04("Feisty Fawn" till Ubuntu 7.10("Gutsy Gibbon")(läs UpgradeNotes)
Läs mer här: http://ubuntu-se.org/drupal/node/369
- Geraner
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Provade Kubuntu 7.10 idag hos min tjejs bärbara HP. Den har också ett trådlös Broadcom 4311 inbyggd.jocke4u skrev: Testade Kubuntu Gutsy och även Ubuntu Gutsy.....upplevelsen var att det var mycket enklare att få igång WLAN i Ubuntu Gutsy med dess verktyg.
Det gick inget bra med Kubuntu att få WLAN'et att fungera. Få också prova med en Ubuntu 7.10 skiva senare. Kanske det fungerar bättre då.
Kassör i Föreningen Ubuntu Sverige

Vi hjälper Ubuntu Sverige att marknadsföra användningen av fri och öppen programvara!
Köp klistermärken, böcker och installations-/Live-skivor hos oss.

Vi hjälper Ubuntu Sverige att marknadsföra användningen av fri och öppen programvara!
Har du testat ndiswrapper? Fanns inga drivruter till mitt WLAN-kort men med ndiswrapper funkar winduwsdrivrutinerna klockrent under feisy fawn!
- Geraner
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Nej, jag testade bara Kubuntu Live-CD. Ville inte installera Linux på hennes bärbara. Inte än....
Kassör i Föreningen Ubuntu Sverige