Beryl på Gutsy ?
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Beryl på Gutsy ?
Hej,
Jag har uppdaterat min Fiesty till Gutsy betan. Då försvann Beryl-manager, desktop-kuben mm. Och de demon jag sett på t ex youtube påminner inte ens om hur mitt desktop funkar.
Är det något särskil man måste göra för att få igång den nya desktophanteraren (Gnome 2.2, tror jag) ?
/uffe
Jag har uppdaterat min Fiesty till Gutsy betan. Då försvann Beryl-manager, desktop-kuben mm. Och de demon jag sett på t ex youtube påminner inte ens om hur mitt desktop funkar.
Är det något särskil man måste göra för att få igång den nya desktophanteraren (Gnome 2.2, tror jag) ?
/uffe
- Iceron
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
SV: Beryl på Gutsy ?
hmm, ang. betyl. så kör 7.10 med compiz, gå in på system->inställningar->utseende och klicka på visuella effekter 
det är med från början.

det är med från början.
Kan även vara kul att installera paketet compizconfig-settings-manager (ccsm).
-
Hej,
Tack för dina svar!
Under Inställningar / Utseende kan jag inte få fram t ex hur jag växlar desktop (den roterande kuben),
Jag försöker leta reda på compizconfig-settings-manager.
/uffe
Tack för dina svar!
Under Inställningar / Utseende kan jag inte få fram t ex hur jag växlar desktop (den roterande kuben),
Jag försöker leta reda på compizconfig-settings-manager.
/uffe
Beryl är dött sedan länge. Numer är det C-F som gäller. 

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
-
- DeepThought
Compiz Fusion.
Först fanns ett projekt som hette Compiz, sedan delades det till två - Beryl och Compiz - och efter ytterligare lite tid slogs de två projekten ihop igen under det nya namnet Compiz Fusion. Både Compiz och Beryl är nedlagda/ersatta av Compiz Fusion.
Först fanns ett projekt som hette Compiz, sedan delades det till två - Beryl och Compiz - och efter ytterligare lite tid slogs de två projekten ihop igen under det nya namnet Compiz Fusion. Både Compiz och Beryl är nedlagda/ersatta av Compiz Fusion.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Nej, inte riktigt...DeepThought skrev: Compiz Fusion.
Compiz lever kvar, det är kärnan i det hela. "Compiz-extras" som var extraplugins till Compiz är det som slogs ihop med Beryl.
Se: http://wiki.compiz-fusion.org/CompizFusionVsCompiz
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- DeepThought
Ah! Det hade jag helt missat... 

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...