Script för enkel installation av IE i Wine

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

Inlägg av Okänd »

Killen har gjort ett fint script och ikonen är kul :D

http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page
Okänd

Inlägg av Okänd »

Bra för test vid hemsidesprogrammering. jag är lat och frågar petr0: vilken version av IE är det frågan om?
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

"[...]you'll get three IE versions to test your Sites. And it's free and open source" Ahem...
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="ozamosi"]"[...]you'll get three IE versions to test your Sites. And it's free and open source" Ahem...[/quote]
... men en av dem var inte IE7. Jag tog IE6. Minnsa jag rätt så var de 5.5, 6.0 och 6.5(?)
Upp med fingret på musen och smek fram det på sajten, tatanka...
Okänd

Inlägg av Okänd »

free, nej
open source, nej
three IE versions, vilka?
Okänd

Inlägg av Okänd »

# IE6
# IE 5.5
# IE 5.0

Fast jag har bra lust att inte testa sidor för IE..
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="sebastean"]...

Fast jag har bra lust att inte testa sidor för IE..[/quote]
... jag förstår dig men står det någonstans att denna site är skapat med blabla etc som kan kopplas ihop med opensource och linux samt råkar se dålig ut i IE så är det inte bra PR för opensource/linux...
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Finns en viss mening med det då sidor om t.ex. ubuntu i mångt o mkt även är till för att fånga upp windowsanvändare, vilka antagligen använder IE. Visst kan man fundera på om de har nått såpass långt så de kan byta till Linux om de inte ens bytt till firefox, i vilket fall de tinte är så stor mening.
Abusus non tollit usum
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="sebastean"]...

Fast jag har bra lust att inte testa sidor för IE..[/quote]
Det var mer allmänt menat.

Ubuntu Sveriges sajt är det förresten ozamosi som har hand om och testning är upp till honom.. ;)

petri0: Trådens namn Saknar du IE? är fyndigt, men inte särkilt informativt. Jag överväger att ändra.

Bra tips på dåliga Trådnamn! - Ordet är fritt.edition

Tillägg: Script för enkel installation av IE i Wine känner jag gav tråden en annan karaktär samt borde innebära att den ska ligga i forumet Program & spel. Jag ändrar tillbaka..
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="http://www.tatanka.com.br"]What is the target public?

* WebDesigners that want to move to Linux but still need to test their sites on IE.
* People who have to open IE-only sites

The IEs installations are smaller than usual because they include only the necessary files to have a good test browser (there is no Outlook, Media Player etc).

Please, don’t use any of these IEs to navigate!! Get Firefox.[/quote]
;)
Okänd

Inlägg av Okänd »

zero gravity - men informationen går inte fram hos den stora delen av internetanvändare som fortfarande har IE ifall sidorna ser konstiga ut. Resultatet är Ubuntu/Linux får dålig rykte. Det är väl >80% fortfarande för IE, mest pga företagen använder det i sina system. I Firefox 2.0 beta funkar inte denna sajts början (länk "placering") så himla bra: http://users.bigpond.net.au/hermanzone/
Men och andra sidan tänk om alla dessa windows användare börjar använda Linux och Ubuntu. de smarta av dem hittar ett sätt att instruera de andra att köra som root och vips har vi nog ett gäng Linuxvirus och annat :| Ja, det skulle vi ha om Linux skulle ha >10% av marknaden. Man vill ju upplysa folkmassorna och få dem att konvertera till Linux men är det värt risken? Kan man äta kakan och ha den kvar? :rolleyes:

sebastean - ändra du bara, jag tänkte på att någon annan rubrik skulle fånga webbutvecklarnas intresse, som detta IEmojs är avsett för, bättre men orkade inte. Känner inte till hur de tänker... de är väl lite kreativa och samtidigt duktiga... kan då vara känsliga personer... såna som vi alla :)
Please, don’t use any of these IEs to navigate!! Get Firefox.
- Vem skulle göra det, det ser ju äckligt ut. ... -eller är det nåt fel i mitt wine? *sörplar*
Okänd

Inlägg av Okänd »

Ändrade rubriken till "Script för enkel installation av IE i Wine" enligt inlägget #9
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"