Precis som rubriken säger så får jag fram mdam: No devices listed in conf file were found
när jag startat om efter avinstallation av KDE som jag provade idag.
Testar att starta upp i recovery mode och får då fram /bin/bash: No such file or directory
Visst, det var kanske klantigt att starta om efter att avinstallerat samtliga KDE paket jag hittat i "history"
men men... Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig att få igång systemet igen?
kernel 2.6.20-16-386 och jag har ingen live-cd ... detta var en installation från 6.04 och vidare
uppgraderat till Feisty genom beskrivningar jag hittat här på forumet som för övrigt regerar när
det gäller användar mottagande
Kan ej starta upp efter avinstallation av KDE
SV: Kan ej starta upp efter avinstallation av KDE
Efter 2 dagar med felsökning och div tipps så bestämde jag mig slutligen för att ge upp hoppet om att rädda Feisty. Trotts att jag använt ubuntu i endast 2 veckor har jag hunnit gå igenom systemet mera nogrant än vad jag tidigare kunnat hoppas på och hade en plan på att testa Gutsy betan. Så kvarstod endast 2 allternativ. Formatera om och börja om från början eller ge mig på ett försök att uppgradera från där jag var. Uppgradering fick bli mitt primära mål och det gick vägen.
1: med hjälp av apt-get så fick jag möjligheten att "checka" och reparera några nödvändiga paket som tex
libpam-modules som av någon anledning skadades eller försvann efter KDE
2: apt-get upgrade gav inget så efter ett par nobla försök med update-manager -d fick jag till slut fart på det hela
det som återstod var manuell konfiguration av xorg.conf då efter första omstarten det var någonting fel med det grafiska
Nu verkar det som om allt spinner på rätt så fint med ett enda undantag, min processor (överklockad sempron) jobbar
i mellan 85-97% hela tiden så om någon har ett tips om hur jag kan få den att lugna ner sig skulle jag uppskatta det.
Ämnet är inte avslutat men men... Detta får jag se som en nyttig lektion.
1: med hjälp av apt-get så fick jag möjligheten att "checka" och reparera några nödvändiga paket som tex
libpam-modules som av någon anledning skadades eller försvann efter KDE
2: apt-get upgrade gav inget så efter ett par nobla försök med update-manager -d fick jag till slut fart på det hela
det som återstod var manuell konfiguration av xorg.conf då efter första omstarten det var någonting fel med det grafiska
Nu verkar det som om allt spinner på rätt så fint med ett enda undantag, min processor (överklockad sempron) jobbar
i mellan 85-97% hela tiden så om någon har ett tips om hur jag kan få den att lugna ner sig skulle jag uppskatta det.
Ämnet är inte avslutat men men... Detta får jag se som en nyttig lektion.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kör kommandot "top" i ett terminalfönster, det visar vilken/vilka program som använder mest processorkraft.
2531 root 21 -4 50148 47m 412 S 91.5 4.7 48:39.65 udevd