Nu har jag svettats och gråtit floder...
Har testat att få in mina drivare på 3 olika sätt...
1) Envy, när jag laddar hem filen så klagar den på "the file is a binary and will result in a corrupt file"
2) Testade plutta in det programmet via lägg till/ta bort program som säger sig hantera nvidia drivare. Kan bara sammanfatta med att Kubuntu inte startade igen och mina backup funkade ej så jag ominstallerade...
3) Scriptet som bossieman har fixat. Kan sumera med att jag kom inte långt innan felmeddelandena haglade över mig...
Sist gång jag gjorde detta använde jag mig av automatix, men har förstått att det inte fungerar så bra/inte alls längre...
Känns lite pinsamt att fråga om detta igen, då det finns typ 1000 inlägg om det, men får verkligen inte ihop det... Att frugan dessutom sitter och viker sig dubbel av skratt av hennes gubbe som jobbar på en it-avdelning sitter med 800*600 med hon i hennes windows sitter på 1600* ngt gör inte saken bättre

Lyckades med hjälp av några terminalkommandon få in några drivare så jag kunde köra 1024, men då när jag testade i Wine sade den att jag inte hade ngt stöd för directx9 eller att 3daccleratorn inte ville va med att leka...
Alla tips mottages med största tacksamhet!
mvh
miloo