Vart är firefox??? [LÖST]

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
bara_hence

Vart är firefox??? [LÖST]

Inlägg av bara_hence »

Installerade Firefox genom lägg till/ta bort program.. Men Firefox dyker inte upp någonstans vart har den tagit vägen??

Har Kubuntu 7.10 Beta
Senast redigerad av 1 bara_hence, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
toxic76
Kontakt:

SV: Vart är firefox???

Inlägg av toxic76 »

Hej händer det något om du skriver in firefox i terminalen ?
Bild
Bild
Bild
Bild
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Här finns den som Program, Internet, Webbläsaren Firefox. Om du inte hittar den där kan du högerklicka på programmenyn och välja redigera.
bara_hence

SV: Vart är firefox??? [LÖST]

Inlägg av bara_hence »

Nu löste det sig dock körde jag med min vanliga raserimetod.. Skrev firefox i terminalen då stod det att det inte var installerat försökte öppna lägg till program... Felmeddelande.. Startade om försökte igen felmeddelande.. Sen försökte jag med apt-get install firefox det gick inte fick något felmeddelande då började jag trycka en massa saker var inne på något dselect osv sen började apt-get plötsligt fungera och nu har jag firefox...

Har inte haft linux länge än men håller på att koka över innan allt fungerar.. Är ju en massa strul har inget ljud heller men det kommer det en ny tråd om nu..
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Ett tips är ju att läsa vad du får för felmeddelanden. Dom är väldigt informativa och ibland kan dom uppmana en att utföra något kommando med. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"