Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Jag har ubuntu gusty (beta) installerat och vid varje omstart ändras uplösningen till 640x480 Jag måste köra "dpkg-reconfigure xserver-xorg" varje gång för att få rätt upplösning. Går det på något sätt behålla samma upplösning??
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 30 gånger.
Har du testa att gå in och ändra genom "System -> Administration -> Skärmar och grafik" och identifierat din skärm där? Av någon anledning lyckades det bättre för mig där. Men jag kanske bara misslyckades med min "dpkg-reconfigure xserver-xorg"... Verkar dock fortfarande ha fel vid inloggningsskärmen, som är större än min skärmyta - när jag loggat in fungerar det.
Jag har ubuntu gusty (beta) installerat och vid varje omstart ändras uplösningen till 640x480 Jag måste köra "dpkg-reconfigure xserver-xorg" varje gång för att få rätt upplösning. Går det på något sätt behålla samma upplösning??