Ubuntu för stockholmare #2
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Ubuntu för stockholmare #2
Succén fortsätter: andra oktober 2007 klockan 19.00 samlas alla som vill på Niki Restaurang och Bar Klarabergsgatan 39 Stockholm.
Det är lite allmänt struntprat, lite småproblem på din dator och annat som avhandlas. Men främst handlar det om att ha kul, och skitsnack.
Så första tisdagen i oktober klockan 19 (eller när du känner för det) så är du där och har ditt glada humör med dig.
Det är lite allmänt struntprat, lite småproblem på din dator och annat som avhandlas. Men främst handlar det om att ha kul, och skitsnack.
Så första tisdagen i oktober klockan 19 (eller när du känner för det) så är du där och har ditt glada humör med dig.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
- Geraner
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
SV: Ubuntu för stockholmare #2
Redan inbokad i mobilens kalender. 

Senast redigerad av 1 Geraner, redigerad totalt 19 gånger.
Kassör i Föreningen Ubuntu Sverige

Vi hjälper Ubuntu Sverige att marknadsföra användningen av fri och öppen programvara!
Köp klistermärken, böcker och installations-/Live-skivor hos oss.

Vi hjälper Ubuntu Sverige att marknadsföra användningen av fri och öppen programvara!
Här med, såklart! 
LJ

LJ
- Geraner
Snart är det dags igen. Det är väl ingen som har glömt att det är Ubuntu-träff på tisdag!? 
/Geraner

/Geraner

VI SES !!!!Geraner skrev: Snart är det dags igen. Det är väl ingen som har glömt att det är Ubuntu-träff på tisdag!?
/Geraner

LJ
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
"Ubuntu för stockholmare", jag trodde det var en specialversion av Ubuntu för stockholmare det handlade om där man gör anpassningar för stockholmare som att ersätta alla "ä" med "e"
.

Men så e det ju...Christian Johansson skrev: "Ubuntu för stockholmare", jag trodde det var en specialversion av Ubuntu för stockholmare det handlade om där man gör anpassningar för stockholmare som att ersätta alla "ä" med "e".
LJ
måste man vara 18? 

Egentligen ja, men om vi träffas utanför, då kan vi fixa det.Tompalaz skrev: måste man vara 18?![]()

LJ
Buhuhuhu... jag vill också vara med 

Vad kostar taxin från Luleå? Man kan pruta lite kanskeupnorth skrev: Buhuhuhu... jag vill också vara med![]()

LJ
lol... för mig som student är det rätt överkomligt ändå, betalar under 400 tur med flygLittle John skrev:Vad kostar taxin från Luleå? Man kan pruta lite kanskeupnorth skrev: Buhuhuhu... jag vill också vara med![]()
LJ

Nåja, jag kommer nog ner när vi har releaseparty för föreningen iallafall!
Dax att organisera den redan nu !!upnorth skrev:lol... för mig som student är det rätt överkomligt ändå, betalar under 400 tur med flygLittle John skrev:Vad kostar taxin från Luleå? Man kan pruta lite kanskeupnorth skrev: Buhuhuhu... jag vill också vara med![]()
LJ
Nåja, jag kommer nog ner när vi har releaseparty för föreningen iallafall!
LJ
- Geraner
Just det här har vi diskuterat vid föra träffen. Att vi i framtiden träffas på ett ställe där också <18 åriga kan komma in.Tompalaz skrev: måste man vara 18?![]()
Men som LJ säger, vi träffas utanför dörren så fixar vi det.

- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Det ni allesammans fixar nu, det är helt suveränt ( upnort... inte suveränt = självständigt, men suveränt =väldigt bra . . .

Jag har tidigare pm:at i ärendet till Mek apelsin och behöver inte göra det igen, jag vill att det ni har påbörjat, också skall fortgå.
Det jag kan känna mig ledsen över, enbart för min egen del, är att valet av varannan torsdag, på veckor med udda kalendernummer och, enligt mitt nuvarande schema, alltid infaller på en arbetstorsdag för mig, som arbetar varannan vecka och kväll/natt.
Så er, i det gänget, kan jag inte joina, men kanske finns det fler i Sthlms-trakten som har ett likartat problem som jag och gärna ses torsdagar i veckor med jämna veckonummer?
Skulle det nu vara så, så kanske vi skall fundera på att köra parallella träffar, där de som kan och vill, kommer till båda och där vi som inte har den möjligheten, i vart fall kan träffas när vi kan och, förhoppningsvis, kan få lite info även från träffen som skett där vi inte kunde närvara. . . . . av dem som var där.
Jag lämnar detta till er övriga att titta och fundera på. Behövs alternativ, kan vi kanske diskutera oss fram till lösningar . . . .
Morsning, ha det gott . . .
Tukken och den Gröna (? Njae,

Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Hmm, ska man gå? 
Känns som att det är mest eliten som ska komma, och där platsar man ju inte.

Känns som att det är mest eliten som ska komma, och där platsar man ju inte.

Haha, jag hoppas inte att du räknar mig dit (även om jag visserligen befinner mig i Luleå) för jag är bara bra på att prata, med Ubuntu behöver jag hjälp hela tidenTompalaz skrev: Hmm, ska man gå?
Känns som att det är mest eliten som ska komma, och där platsar man ju inte.![]()

Om man sitter i LoCo-rådet är man väl grym, vad är det för något egentligen?upnorth skrev:Haha, jag hoppas inte att du räknar mig dit (även om jag visserligen befinner mig i Luleå) för jag är bara bra på att prata, med Ubuntu behöver jag hjälp hela tidenTompalaz skrev: Hmm, ska man gå?
Känns som att det är mest eliten som ska komma, och där platsar man ju inte.![]()
![]()
Låter väldigt roligt, det gör det. Det är ju DH på TV också, får väl banda det.
Senast redigerad av 1 Tompalaz, redigerad totalt 30 gånger.
Eliten? Det är vi! Alla tillsammans!Tompalaz skrev: Hmm, ska man gå?
Kom du !!
LJ
- Geraner
Gillar Broder Tuck's idé om att ha paralella träffar. Tisdagar och Torsdagar.
Kanske göra så att man träffas en vecka på tisdag, veckan därpå på torsdag, veckan därpå på tisdag igen, osv..
Vi få ha en diskussion kring detta på tisdag när vi ses.
Eller så ändrar man helt enkelt att vi träffas bara på tosdagar istället?! Men hur man än gör det, så får man aldrig alla nöjda.
Dessutom måste vi fundera på "location". Typ senast var vi bara 4. Kanske nu på tisdag vi är 6 pers. Men vad händer om vi blir 10+ ? Då är det kanske bra om vi träffas på ett annat ställe.
Hörde från Little John att det var mycket folk på Feisty träffen i våras. Men det var förstås på ett annat ställe om jag minns rätt.
Kanske göra så att man träffas en vecka på tisdag, veckan därpå på torsdag, veckan därpå på tisdag igen, osv..
Vi få ha en diskussion kring detta på tisdag när vi ses.
Eller så ändrar man helt enkelt att vi träffas bara på tosdagar istället?! Men hur man än gör det, så får man aldrig alla nöjda.
Dessutom måste vi fundera på "location". Typ senast var vi bara 4. Kanske nu på tisdag vi är 6 pers. Men vad händer om vi blir 10+ ? Då är det kanske bra om vi träffas på ett annat ställe.
Hörde från Little John att det var mycket folk på Feisty träffen i våras. Men det var förstås på ett annat ställe om jag minns rätt.