Några enkla frågor till en ny "Ubuntuist": Var hamnar programmen man installerar?
Alltså som ni kanske förstår hänger jag inte riktigt med i den filhanterare som följer med Ubuntu. I windows finns ju en mapp för själva "Windows"...Är det denna mapp som heter system i Ubuntu? I windows finns sedan en annan mapp som heter "Program" där de flesta programmen installeras om man nu inte väljer ngt annat alternativ själv dvs.
Det jag undrar är var hamnar programmen man installer i Ubuntu, finns någon speciell program mapp?
Var hamnar programmen jag installer?
SV: Var hamnar programmen jag installer? (LÖST)
Denna kanske passar för dig. 
http://www.ubuntu-se.org/Wiki/HurOchVar ... nstalleras
Edit: kan tillägga som ja inte hittar där någon stanns,
att alla inställnignar för olika program o mappar o dyligt ligger
i din hemmapp. tryck ctrl+h väl där i, så ser får du mycket mer mappar.
en mapp med en punk innan . blir dold. typ .mapp

http://www.ubuntu-se.org/Wiki/HurOchVar ... nstalleras
Edit: kan tillägga som ja inte hittar där någon stanns,
att alla inställnignar för olika program o mappar o dyligt ligger
i din hemmapp. tryck ctrl+h väl där i, så ser får du mycket mer mappar.

en mapp med en punk innan . blir dold. typ .mapp
Senast redigerad av 1 zenbios, redigerad totalt 28 gånger.
SV: Var hamnar programmen jag installer?
Ja men sedär! Man tackar! Efter att ha läst detta känns det som att jag börjar få ett grepp på det hela, men om jag ska va ärlig känns det ändå en aning krångligare än win...Men, men en vanesak säkert. Nu till en fråga då:
Jag har installerat BMP media player, en winamp liknande grej, nu skulle jag vilja byta skin. JAg försöker navigera mig fram till katalogen och klistra in mitt skin men var tar jag vägen? Till mappen för körbara filer...eller lib...eller?
Jag har installerat BMP media player, en winamp liknande grej, nu skulle jag vilja byta skin. JAg försöker navigera mig fram till katalogen och klistra in mitt skin men var tar jag vägen? Till mappen för körbara filer...eller lib...eller?
SV: Var hamnar programmen jag installer?
Det är lungt jag hittade rätt efter tipset med CTRL+H, tack!
SV: Var hamnar programmen jag installer? (LÖST)
Bra du hittade. 

Senast redigerad av 1 zenbios, redigerad totalt 28 gånger.