Hej alla snälla ubuntuster.
Jag får inte thunderbird att rättstava åt mig på svenska. Jag via synaptic installerat thunderbird-localse-sv-se som verkar synonym med mozilla-thunderbird-localse-sv? Om det är olika grejer har jag i alla fall båda.
Dessutom har jag via thunderbird installerat både svensk och engelsk lanuage pack.
Men när jag ska skriva mail på svenska för en gångs skull blir det bajskaka. Jag hoppas det går att läsa screenshoten - jag var tvungen att göra den rätt liten för att komma under 250 KB. Det jag vill illustrera är i alla fall att man när man väljer stavningen bara får välja på
* English/South Africa
* English/United Kingdom
* English/United states
* en_GB
* en_US
* en_ZA
* och sen 24 olika hyph_*_* paket som jag tolkar som avstavningar för olika språk
Det jag skulle vilja ha är valet mellan English/US och Svenska/Sverige - all hyphen skulle jag vilja ha bort.
Jag kör Thunderbird 1.5.0.13 på en uppdaterad Xubuntu.
Tack på förhand,
Per
hur få engelsk och svensk stavning i thunderbird utan en miljard hyphen-settings
- Beakon
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
SV: hur få engelsk och svensk stavning i thunderbird utan en miljard hyphen-sett
Gå till /usr/lib/firefox/dictionaries/ och plocka sedan bort dom du inte vill ha.
Linux - Bringing back the joy of computing