Jag uppgraderade idag till Betan, jag hade dock lite för bråttom så det blev så att jag uppgraderade genom följande rader i kommandotolken när Gnome var igång:
sudo sed -e 's/\sfeisty/ gutsy/g' -i /etc/apt/sources.list
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
Var det ett misstag att göra så eller kvittar det att göra så mot att skriva update-manager -d?
Finns det något bra sätt att gå tillbaka till Feisty om man skulle vilja det?
Enda problemet med Gutsy hittills, som för mej inte är ett litet problem, är att det verkar hantera fler nätverkskort väldigt dåligt.
Jag har ett nätverkskort till internet och ett till min xbox och nu efter uppgraderingen till Gutsy har jag inte en chans att få kontakt med min xbox eller vice versa.
Någon som har ett hum om vad det kan bero på? Jag tycker alla inställningar ser ut som dom gjorde innan uppgraderingen.
Nätverksbekymmer efter uppgradering till Gutsy.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
SV: Nätverksbekymmer efter uppgradering till Gutsy.
Jag har ett lite konstigt förfarande för att kunna streama filmer och musik eller ftp:a till min xbox där ett av stegen är att stänga av och på det nätverkskortet. Det har jag hittills gjort genom system-administration-nätverk och sedan bockat av och bockat i det nätverkskortet. Det funkar inte i gutsy men man kan göra samma operation i kommandotolken.
sudo ifconfig eth1 down
sudo ifconfig eth1 up
Det är förmodligen bara GUI:et som inte funkar riktigt ännu i Gutsy, sånt man får leva med på en Beta.
Det fungerar nu med att streama iallafall.
sudo ifconfig eth1 down
sudo ifconfig eth1 up
Det är förmodligen bara GUI:et som inte funkar riktigt ännu i Gutsy, sånt man får leva med på en Beta.

Det fungerar nu med att streama iallafall.
men jag skulle ändå vilja ha ett svar på om det medför nackdel att uppgradera på det viset jag gjorde framför att skriva update-manager -d?
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Det är bättre att uppgradera med "gksudo update-manager -d" än manuellt med "sudo apt-get dist-upgrade", update-manager har lite fixade skript för att se till att allt sker så smärtfritt som möjligt. Det finns ingen bra downgrade-möjlighet (du skulle kunna ändra sources.list igen och sedan paket för paket säga åt apt-get att använda det som finns i feisty, det kommer ta många timmar och antagligen inte funka ändå. )hkkla skrev: men jag skulle ändå vilja ha ett svar på om det medför nackdel att uppgradera på det viset jag gjorde framför att skriva update-manager -d?
Jag har haft problem länge med det grafiska gränsnittet som du beskriver, och brukar klicka sådär en sju åtta gånger i rad för att be den att sätta igång igen. Hämtar du en ipadress från ditt xbox?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Nix, jag kör fasta adresser mellan xbox och dator, jag lyckades inte få igång en dhcpserver ordentligt på det nätverkskortet. Är det kanske bättre att ha en väntande dhcpserver som kickar igång när någon enhet frågar om en ipadress?
Edit: Det blir nog en ominstallation av Gutsy sen när den kommer ut i skarp version tror jag.
Edit: Det blir nog en ominstallation av Gutsy sen när den kommer ut i skarp version tror jag.