Halo(3) - största kassakon i spelhistorien?

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
upnorth

Halo(3) - största kassakon i spelhistorien?

Inlägg av upnorth »

http://www.idg.se/2.1085/1.122747
Halo 3 drog in 170 miljoner dollar första dagen
Microsoft har ett starkt grepp (både utbud och inflytande) på spelmarknaden, och det här gör väl knappast saken svårare... men det är Bungie som ska ha cred, synd bara att de aldrig lär få utveckla spel helt efter eget huvud igen.
Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

SV: Halo(3) - största kassakon i spelhistorien?

Inlägg av Recordable »

Kändes nog som ett kalsongryck både för Wii och PS3 den här nyheten ;D

Själv har jag just aldrig spelat Halo :D
CenterN
Kontakt:

Inlägg av CenterN »

Läste någon stans att affärerna satsar så mycket på spelet att de säljer det under inkpspris!:O
Proccesor: Amd Dual Core 4600+ 2,4 ghz
Grafikkort: Geforce 6600 (någonting)
Minne: 2*1024 mb
LJudkort: Creative Auidgy
Bildskärm: iiyama ProLite E1900S
Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Recordable »

399:- på Elgiganten:o
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Recordable skrev: 399:- på Elgiganten:o
Japp, de använder förlustpris på Halo 3 för att locka kunder att köpa annat ;)
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Var inne och plockade upp spel till DS idag, och hela spelbutiken var överfull av Halo-prylar. Vem fan vill ha Halo-samlargubbar, Halo-kontroll, Halo-skal till sin 360, Halo-skitpapper (nej, ok, det fanns inte)..

Så läser jag i någon menlös gratistidning (Metro Teknik, kanske?) att Halo3 är årets mest efterlängtade spel. Pyttsan! Jag visste inte ens att det skulle komma en trea (när kom tvåan? ;)). Jag hade trott att Bioshock, UT3 eller QuakeWars var mer efterlängtade.. men antagligen var tidningen "köpt" av MS som försöker haussa spelet så mycket det går.

EDIT: Ändrade till ett mer välvalt ord.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
Sundberg

Inlägg av Sundberg »

Halo3 verkar vara hypat av xbox 360-ägare. Det skall tydligen vara ett hyffsat fps men inte mer än så. Helt OK, men inget underverk. Speciellt inte om man lirat fps på PC. Själv har jag bara lirat Halo på min gamla vanliga krysslåda och gav upp efter sisådär 1 timmes spel. Tråkigt om man jämför med t.ex. UT eller HL2 på PC. Men, visst, det är ganska kul att se hur mycket en rejäl marknadsföring kan göra.
Rådgjorde nyss med en god väns sambo om hon skulle köpa wii eller xbox 360 till honom i födelsedagspresent. Kom fram till Wii, för att det verkar vara mer av ett sällskapslir... Men visst satt man o funderade på om inte Halo 3 till Xbox 360 (tack vare all propaganda) hade vart något (Nu köpte jag två Wii-spel till honom istället).
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Är det inte Halo som man lär ha Vista för att kunna spela?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Förmodligen kräver väl Halo3 directx 10, och dx10 lär ju aldrig komma till Xp. Men Halo 3 är väl bara för xbox 360 så......hur som helst.....

Ska man spela spel i framtiden som kräver dx 10 så har man inget annat val än att uppgradera till Vista förmodar jag.
Senast redigerad av 1 Kattskrället, redigerad totalt 28 gånger.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Kattskrället skrev: Förmodligen kräver väl Halo3 directx 10, och dx10 lär ju aldrig komma till Xp. Men Halo 3 är väl bara för xbox 360 så......hur som helst.....

Ska man spela spel i framtiden som kräver dx 10 så har man inget annat val än att uppgradera till Vista förmodar jag.
Nej då var det nått annat spel ja tänkte på isf, för grannen skulle lira nått spel som bara fungerade på Vista.
Hade tydligen fungerar på XP tidigare? Fast det låter jag vara osagt. Han crackade iaf spelet och efter det kunde han lira det på XP.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

DeepThought skrev: Så läser jag i någon menlös gratistidning (Metro Teknik, kanske?) att Halo3 är årets mest efterlängtade spel. Pyttsan!
Det var meningen att jag skulle ha några möten den dagen, de blev inställda pga spelsläppet, har inte hänt på mååånga år, så jag tror nog att det är årets mest efterlängtade spel.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
bittin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av bittin »

Hund skrev:
Kattskrället skrev: Förmodligen kräver väl Halo3 directx 10, och dx10 lär ju aldrig komma till Xp. Men Halo 3 är väl bara för xbox 360 så......hur som helst.....

Nej då var det nått annat spel ja tänkte på isf, för grannen skulle lira nått spel som bara fungerade på Vista.
Hade tydligen fungerar på XP tidigare? Fast det låter jag vara osagt. Han crackade iaf spelet och efter det kunde han lira det på XP.
Jo Halo 2 kan man bara spela på Vista om man inte Crackar det ;)
och Halo 3 på Xbox 360 var riktigt roligt lirade det hos bror min  :D

det enda Microsoft gör bara spel :D
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"