Ubuntu 6.10

Användarvisningsbild
niclas
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Ubuntu 6.10

Inlägg av niclas »

Testade Ubuntu 7.04 men den ville min dator inte veta av. Jag har en Dell Dimension 8400 tror jag den heter och fick då /bin/sh: cant access tty: job control turned off. Samma fel kom vare sig man körde Nordic Remix eller den vanliga.

Testade även på en gammal laptop men fick där bara hdc: timeout waiting for DMA så det är nog läge att kassera den gamla burken. Konstigt nog funkar XP ganska smärtfritt på den. Den har en firewireutgång som jag behöver till min DV-kamera så helt kan man nog inte kassera den.

Testade då att lägga in 6.10 och det gick utmärkt. I Uppgraderingshanteraren (Software Updates) står det att en ny distribution finns tillgänglig (7.04) men vette fasiken om jag vågar mig på att installera den. Det är ju en lätt sak att installera om hela systemet med 6.10 igen om det skulle fallera men jag är nog lat. Eller? Någon som testat det?
Användarvisningsbild
Sprak
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

SV: Ubuntu 6.10

Inlägg av Sprak »

Jag vet inte om det här kan hjälpa, men Dell har släppt en egen Ubuntuskiva men drivrutiner inlagda på från början.
The media has been created specifically to resolve issues on the following system:

* Inspiron E1505N
    * Inspiron 1420N
    * Inspiron 530N
Så det kanske inte fungerar på din dator, men man vet aldrig. http://linux.dell.com/wiki/index.php/Ubuntu_7.04
Användarvisningsbild
niclas
Kontakt:

Inlägg av niclas »

Tack för tipset. Enligt listan står inte just Dell Dimension 8400 med men jag får testa, eller i alla fall höra med supporten om den funkar ändå.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Det är en bugg i Live-CD'n som kan uppkomma på vissa datorer, Alternate versionen fungerar säkerligen.
En uppgradering ska inte vara några problem. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
niclas
Kontakt:

Inlägg av niclas »

Får ta och testa en uppgradering då. Dells support var förövrigt inte så vidare värst hjälpsamma. De supportar inte Linux på min maskin. Så det är väl bara att tuta och köra då.
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"