zenbios skrev:
ZX Spectrum skrev:
Är säkert därför som windows är snabbare än ubuntu på min dator. Drivrutinerna till hårdvaran är anpassad efter windows.
sry för oftopic, men här går det mycket snabbara än med win.
men kolla oxå på apt-build. stor skillnad på paket o källkod.
tar längre tid att installera, men värt det sen.
Kan hända, men är inte exempelvis fspot och gthumb installerat så bra det kan, speciellt eftersom det följer med Ubuntu vid installationen?
Min bildvisning är rent ut sagt rutten i Ubuntu. Ska jag arbeta med många bilder så går det snabbare att starta upp datorn med Windows.
3 sek. tar det för att öppna en bild i ubuntu, 0,5 sek. i windows.
Nu håller jag på med att korrigera en massa worddokument och tyvärr så går det snabbare med windows också.
Kör med alt+tab och växlar mellan total commander och openoffice och det går megasnabbt.
I Ubuntu körde jag med gnome commander och openoffice för samma sak och det går långsammare att öppna dokumenten plus att det är en bug så att efter c:a 2-300 öppnade sidor så blir openoffice otroligt segt (ja, jag stänger alla dokument efter det att jag kommit upp i 20 samtida dokument).
Går att åtgärda genom att gå in i aktivitetshanteraren och stänga av processen soffice eller vad den nu hette).
Dessutom så går det segare att scrolla igenom dokumenten i ubuntu.
En annan sak, går det att göra så att bilden uppdateras i openoffice när man kör ubuntu?
Som det är nu så blir hjälpstrecken kvar när jag flyttar på tabbarna i ett textdokument.
Rent kosmetiskt, men ibland får jag så många streck att det förvillar.
För mig är inte Ubuntu lika produktiv som Windows än. Tråkigt att behöva säga, men när det gäller enstaka dokument eller att man surfar, mailar m.m. så använder jag hellre Ubuntu.