Ett rent Supportforum, och ett Communityforum?!

Diskussion gällande forumet
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

SV: Ett rent Supportforum, och ett Communityforum?!

Inlägg av Kattskrället »

Men det bästa är nog att avvakta bytet till phpbb3 innan man gör några ändringar överhuvudtaget. Finns nog ingen större anledning att lägga energi på smf just nu.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Grön Göling »

Men det går ju att planera inför bytet, eller hur? Det verkar väl litet dumt att ta itu med ämnet just då det sker och sitta med ett hastverk?

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Katalogträdet!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Grön Göling skrev: Men det går ju att planera inför bytet, eller hur? Det verkar väl litet dumt att ta itu med ämnet just då det sker och sitta med ett hastverk?

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Katalogträdet!
Men har vi någon koll på det nya forumsystemets funktioner annat än tavlor?
Lite dumt att ta ett beslut innan vi har förutsättningarna klara för oss, däremot kan vi bolla idéer och sen får vi se vilka som går att genomföra ;)
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

upnorth skrev: Men har vi någon koll på det nya forumsystemets funktioner annat än tavlor?
Lite dumt att ta ett beslut innan vi har förutsättningarna klara för oss, däremot kan vi bolla idéer och sen får vi se vilka som går att genomföra ;)
Beslut - kanske inte. Planering - javisst.
Genomföra och genomföra....tänk på att för mig så står de olika bokstavskombinationerna för olika typer av forumprogram just för.....bokstavskombinationer.... ;D
Allt går väl att genomföra? Det gäller bara att veta hur. ;)
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Grön Göling skrev:
upnorth skrev: Men har vi någon koll på det nya forumsystemets funktioner annat än tavlor?
Beslut - kanske inte. Planering - javisst.
Genomföra och genomföra....tänk på att för mig så står de olika bokstavskombinationerna för olika typer av forumprogram just för.....bokstavskombinationer.... ;D
Allt går väl att genomföra? Det gäller bara att veta hur. ;)
Du får ursäkta ;)

Jag är lite skadad av de kurser jag gått i systematisk design och projektplanering: Spåna > Planera genomförandet > Implementera!

Min poäng är att vi nog inte ska lämna första stadiet förrän vi bytt system, så att vi slipper börja om från början. Nu gör jag visserligen ett helt hönshus av en halv fjäder, men jag kände att jag behövde förklara mig ;D
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

Forumet har det mesta som behövs tycker jag. Sedan Kubuntu-tavlan kom upp har alla Kubuntu-användare kunnat få hjälp enklare så det är bra.
Borde det kanske läggas till en Xubutu-tavla med?

@Vulfar: Du nämde spel. Den tavlan vi har nu är mer än tillräckligt  8) och kommer nog att vara det i framtiden med.

Vad tycker ni andra saknas här i forumet? Jag kommer inte på något.... ::)
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Nä, håll ihop forumet! Det är inte en lösning, men vi kommer aldrig att kunna pleasa alla.

Strukturen ska vi fila på. Ständig förbättring. Fokusera på användning av ubuntu och låt den delen breda ut sig. Håll resten kompakt.

Kan man sedan "maska bort" det man inte vill se skulle det säkert vara bra.

Nu ska vi göra det bästa av den plattform vi har, för till att börja med är det väl den databasen vi på något vis ska importera.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Urban Anjar skrev:
Nu ska vi göra det bästa av den plattform vi har, för till att börja med är det väl den databasen vi på något vis ska importera.
Japp och det är ju inte säkert att eventuella konverteringsscript funkar lika bra om man har nedlusat med plugins. Bättre att ta det lugnt, det är ju ingen ko på isen.  ;)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Forum"