Nu åker snart ntfs-3g ut!!
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Nu åker snart ntfs-3g ut!!
Börjar bli trött på ntfs-3g. Ingen vidare bra lösning på problemet eftersom min dator blir upp till 70% långsammare vid filhantering m.m. och då tar jag till i underkant.
Att byta namn på c:a 100 filer tar en evighet.
I fortsättningen blir det Total Commander med en plugin som klarar ext3-partitioner när jag kör Windows.
Finns det någon kombination mellan ntfs-3g och gzip?
När ntfs-3g buggar till sig så går även gzip i topp.
Som tur är så har jag det mesta på ext3 redan nu och där går det både snabbt och smidigt, men fortfarande så har jag ntfs på en intern och en extern disk.
Någon annan som också har haft problemet?
Att byta namn på c:a 100 filer tar en evighet.
I fortsättningen blir det Total Commander med en plugin som klarar ext3-partitioner när jag kör Windows.
Finns det någon kombination mellan ntfs-3g och gzip?
När ntfs-3g buggar till sig så går även gzip i topp.
Som tur är så har jag det mesta på ext3 redan nu och där går det både snabbt och smidigt, men fortfarande så har jag ntfs på en intern och en extern disk.
Någon annan som också har haft problemet?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
SV: Nu åker snart ntfs-3g ut!!
Jag har upplevt NTFS-3G som mycket CPU-intensivt. Antar att det beror på att det är "Filesystem in Userspace".
NTFS-3g är ju endast frammtaget genom "reverse engineering", må MS inte stäpper några speckar... Så vad hade du väntat dig?
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- ZX Spectrum
Alltså inte använda ntfs mer än man absolut behöver.Emil.s skrev: NTFS-3g är ju endast frammtaget genom "reverse engineering", må MS inte stäpper några speckar... Så vad hade du väntat dig?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- invaderjohn
- Kontakt:
jag kör ntfs-3g på 3 partioner i linux.. tycker inte d drar nå speciellt på min dator. lr märker inte nån speciell skillnad me det o ext3. alltid funkat klockrent
- ZX Spectrum
När jag använder ntfs-partitionerna fullt ut så tar ntfs-3g c:a 90% av kraften, resten går till uppgiften. Har jag använt partitionen tillräckligt länge så flippar den ut totalt och ntfs-3g och gzip delar på 90% även när jag inte gör något.
ntfs-3g är en filsystemsdriver som ligger i "userspace" (FUSE), vilket direkt påverkar prestanda...
i bilden nedan kan du byta ut "example/hello /tmp/fuse" till ntfs-3g
[img width=526 height=392]http://fuse.sourceforge.net/fuse_structure.png[/img]
Men varför använda NTFS i linux (mer än absolut nödvändigt)?
Det finns många filsystem som är bättre, stabilare och snabbare beroende på vad du vill göra med ditt filsystem...
i bilden nedan kan du byta ut "example/hello /tmp/fuse" till ntfs-3g
[img width=526 height=392]http://fuse.sourceforge.net/fuse_structure.png[/img]
Men varför använda NTFS i linux (mer än absolut nödvändigt)?
Det finns många filsystem som är bättre, stabilare och snabbare beroende på vad du vill göra med ditt filsystem...
blogg @ Gargamel.NU
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
- ZX Spectrum
Är tyvärr tvungen att använda Windows till bl. a. bildhantering som fungerar väldigt dåligt för mig i Ubuntu.
Därför har jag fortfarande en disk med ntfs i väntan på att jag kan få Ubuntu snabbare, eller när jag köper en snabbare dator.
Därför har jag fortfarande en disk med ntfs i väntan på att jag kan få Ubuntu snabbare, eller när jag köper en snabbare dator.