Jag funderar smått på att köpa mig en så kallad mediadator. Tanken är att det ska vara en estetiskt tilltalande dator som ska stå i vardagsrummet för att spela spel, musik och kolla på tv/film. Jag har sett en hel del fina chassin etc så den biten är jag någorlunda klar över. Det jag inte begriper mig på är hur jag ska lösa skärm-biten. Vad jag undrar över är om det är lämpligt att koppla datorn till en modern lcd-skärm - eller om det kommer flimra för mycket? Tanken är att kunna köra lite irc/msn etc vid datorn också, givetvis med vetskap om att en större lcd-tv inte är samma sak som min 19" CRT. Det finns annars platta datorskärmar i storleksordningen 22-24" som inte är jättedyra men samtidigt heller inte billiga - men jag misstänker att en så liten skärm inte är behaglig att kolla på film/tv på? Film/TV har högre prioritet än att msn/irc/surf ska se bra ut. Hur har ni som satt ihop en mediadator löst detta med skärm/tv? Det skulle sitta fint att kunna visa upp en bra och snygg lösning.